BasBQ
Beef en Steak

Porchetta op mijn Joetisserie deel 2

kook en meer

Sprokkelaar
Berichten
34
Er was mij gevraagd of ik een filmpje stap voor wilde maken van de Porchetta. Ik heb mijn best gedaan en heb er in ieder geval veel plezier aan beleefd om het te maken. Zowel aan het maken van de Porchetta als aan het maken van het filmpje. Ga ik zeker vaker doen. Gisteren ook opnames gemaakt van mijn Black Angus Sukade (was ook echt top). Groet van een kookgek.

hier de link: https://youtu.be/0CtDscyzM60

 
Lekker
 
Porchetta is echt super van de Rotisserie. Ik heb ook al hele kippen laten draaien (ook heerlijk) maar nu ben ik op zoek naar andere stukken vlees die erop kunnen. Iemand nog idee?n?  Hoor het graag.
 
Gaaf filmpje!
De prochetta ziet er goed uit. Heb het zelf nog nooit gegeten maar dit wil ik zeker eens gaan maken. Heb ik meteen een excuus voor een rotisserie ;)
Hopelijk past zo'n ding ook op een Black Bastard.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Welke Bastard heb je? Als je de Large hebt dan zal ie als het goed is passen. Anders kan ik je de afmetingen wel vooraf geven hoor. Kan je even meten. Was al jaren en op zoek naar zoiets en sinds kort is ie er. Top ding (jammer dat ie zo duur is)
 
Mooi in beeld gebracht !


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
kook en meer zei:
Welke Bastard heb je? Als je de Large hebt dan zal ie als het goed is passen. Anders kan ik je de afmetingen wel vooraf geven hoor. Kan je even meten. Was al jaren en op zoek naar zoiets en sinds kort is ie er. Top ding (jammer dat ie zo duur is)

Ik heb inderdaad een large Bastard. Heb nog even gegoogled of iemand hem met een Bastard gebruikt maar heb niets kunnen vinden. Maar kwam ook de prijs tegen daar schrok ik wel even van zeg. Maar het lijkt me wel een top ding!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Reboot zei:
kook en meer zei:
Welke Bastard heb je? Als je de Large hebt dan zal ie als het goed is passen. Anders kan ik je de afmetingen wel vooraf geven hoor. Kan je even meten. Was al jaren en op zoek naar zoiets en sinds kort is ie er. Top ding (jammer dat ie zo duur is)

Ik heb inderdaad een large Bastard. Heb nog even gegoogled of iemand hem met een Bastard gebruikt maar heb niets kunnen vinden. Maar kwam ook de prijs tegen daar schrok ik wel even van zeg. Maar het lijkt me wel een top ding!

Wil je afmetingen nog? Ik weer vrijwel zeker dat ie past hoor.

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Reboot zei:
Graag stuur maar door!


Sent from my iPhone using Tapatalk

De Joetisserie is 52 centimeter.

15718f2004ad68daf30fedf5cd4b622d.jpg


d1061a5ba1a39a1250a19265ba78b559.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik wil zaterdag weer een mooie zware Porchetta gaan maken voor een buurtfeestje. Vraagje aan iemand die hem ook wel eens maakt. Kan ik hem beter kruislings insnijden? Heb nl wat filmpjes bekeken van Italianen die hem maakte en daar doen ze vaak niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er top uit en zal ook zeker niet verkeerd gesmaakt hebben! Heb er al meerdere gemaakt met m'n spit. Om de buitenkant nog knapperige te krijgen kan je hem kruislings insnijden voor je hem met touw opbindt, dan krijg je allemaal knapperige ruitjes na een poosje draaien helemaal als je hem af en toe besproeid met appelsap. Suc6!


b8756d99e9c7b51938b276bde6fe7948.jpg


Verstuurd vanaf mijn SHIELD Tablet met Tapatalk

 
Ziet er goed uit! lekker hoor, ik moet denk ik mijn lijstje met hebbe dingetjes weer gaan uitbreiden
 
Eefje, ik zie dat jij hem op de gasser hebt (op de foto lijken dat flavoriser bars, en het schroefje van de spit lijkt op die van een summit :D ). Doe je deze dan direct of indirect of beide? Ben benieuwd naar je werkwijze hierbij
 
Lekker hoor. Even voor de planning. Hoe lang duurde het ongeveer tot de kerntemperatuur was bereikt in dit geval?
 
Terug
Bovenaan Onderaan