BasBQ
Beef en Steak

Porchetta met aardappelsalade

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.094
Beste bbq collega's

Om een beetje ruimte in de vriezer te maken voor de aankomende kerst-inkopen is er een mooi stukje buikspek van ca 1,5 kilo vandaag omgetoverd in een lekkere porchetta. De buikspek eerst gevlinderd en daarna lekker ingesmeerd met rub, belegd met salami en verse kruiden. Opgerold, geknoopt en vervolgens even terug in de koelkast.

Daarna voor de aardappelsalade de dressing gemaakt, aardappeltjes geboend, gesneden en even met olie en rub een beetje gehusseld.

De aardappeltjes mochten tussen de kooltjes onder de porchetta lekker garen. Dan kan het vet dat van de porchetta drupt lekker de smaak afgeven aan de aardappeltjes.

Na ca 1,5 uur de aardappeltjes eruit om even een beetje af te koelen. Natuurlijk ff proeven: man man man, wat zijn die lekker.
Een half uurtje later de porchetta eraf. Allememagies, wat ruikt dat lekker.

Gelukkig, we kunnen AAN TAFEL!!!

Maar nu eerst ff de foto's, anders geloven jullie me niet.
DSC_1554.jpg


DSC_1555.jpg


DSC_1556.jpg


DSC_1557.jpg


DSC_1558.jpg


DSC_1559.jpg


DSC_1560.jpg


DSC_1561.jpg


DSC_1562.jpg


DSC_1563.jpg


DSC_1565.jpg


DSC_1566.jpg


We hebben ongelofelijk lekker gegeten. Porchetta is werkelijk waanzinnig lekker en als leidraad voor de aardappelsalade heb ik het recept van Mike gebruikt, Award winning aardappelsalade. Gewoon, omdat het ook super lekker is.

Dank voor het kijken

Rick
 
Wauw Rick, wat een leuk en mooi verslag! Tof! Porchetta gaat ook op de lijst. Thanks man
 
Had graag een stoel bijgeschoven

En die aardappels onder het spit dat zou gesmaakt hebben
 
Waw, wat ziet dat er zalig uit!
 
Waanzinnig! Ziet er zoooo lekker uit. Ik krijg er echt trek van.
Kijken of ik nog een spoedbestelling bij de kerstvrouw kan doen voor een spit.
 
Och Rick, jongûh... dit doet echt een beetje pijn! Wat een zalige plaatjes en aanstekelijke praatjes. Heerlijk man! Ik zou dat zo graag geproefd hebben...
 
Ik ruik het haast heerlijk


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Schitterend gemaakt Rick😍 mijn complimenten, porchetta is al 1 van mijn favorieten en die aardappelsalade van Mike ook, dit is gewoon een fantastische combinatie🥂
 
Schitterend gemaakt Rick😍 mijn complimenten, porchetta is al 1 van mijn favorieten en die aardappelsalade van Mike ook, dit is gewoon een fantastische combinatie🥂
Het was ook een maaltijd met heeeeeel veeeeeel smaak.
Als toetje hadden we een simpel schaaltje gele vla. Dat sloot er perfect bij aan om alle smaakpapillen weer even tot rust te brengen.
 
Ziet er donders lekker uit, ga ik zeker een keer maken. Mooi verslag!
 
Deze had ik even gemist Rick. Ziet er prachtig uit. Heerlijk aan het spitje, had graag geproefd. TOP
 
Terug
Bovenaan Onderaan