Ik post niet heel veel, maar deze wilde ik toch wel graag met jullie delen.
Na het zien van Ewald zijn pom, moest ik mij er ook aan wagen. Dus alles gehaald in huis gehaald om zijn recept te proberen* (Stiekem had ik hem al een keer geproefd, dus de lat lag hoog)
Het kost wat tijd -> 100% waard! De geur uit de BBQ is hemels. Het recept is makkelijk te volgen en het eindresultaat is gewoon echt heel erg lekker.
Van tevoren alles wat ik nodig had voorgesneden, werkt wel zo makkelijk
Eerst de kip even gegrilled, Pan indirect alvast op temperatuur laten komen.
Zoals het recept vraagt, begonnen met de uitjes.
Lijstje afgewerkt tot een mooie jus.
Kipjes erbij, paar keer omroeren en naar het indirecte gedeelte verplaatst. Tot over een uur!
Ondertussen het Pomtayer mengels gemaakt en tijd om af te
Bovenop meer jus!
Terug op de BBW, indirect bij 180 (en later 150/160) laten garen.
Na iets meer dan 2 uur bleef er niets meer aan de prikker plakken.
En dan het moeilijkste... Af l;aten koelen en een dag later eten.
Dat was vandaag! Natuurlijk een paar proefkonijn uitgenodigd. Surinaamse broodjes even in het tostiapparaat. POM op het broodje en wat zelfgemaakte adjuma-picalilly (zelfde picaliily als in het pom-mengsel) sambalsaus. Eerste broodje de helft, want ja... voorzichtig is verstandig.

Eindoordeel: Geweldig recept! Heerlijke POM en misschien wel het lekkerste wat ik ooit heb gemaakt. DIt is een blijvertje. Ewald bedankt voor het recept en de inspiratie!
Na het zien van Ewald zijn pom, moest ik mij er ook aan wagen. Dus alles gehaald in huis gehaald om zijn recept te proberen* (Stiekem had ik hem al een keer geproefd, dus de lat lag hoog)
Het kost wat tijd -> 100% waard! De geur uit de BBQ is hemels. Het recept is makkelijk te volgen en het eindresultaat is gewoon echt heel erg lekker.
Van tevoren alles wat ik nodig had voorgesneden, werkt wel zo makkelijk
Eerst de kip even gegrilled, Pan indirect alvast op temperatuur laten komen.
Zoals het recept vraagt, begonnen met de uitjes.
Lijstje afgewerkt tot een mooie jus.
Kipjes erbij, paar keer omroeren en naar het indirecte gedeelte verplaatst. Tot over een uur!
Ondertussen het Pomtayer mengels gemaakt en tijd om af te
Bovenop meer jus!
Terug op de BBW, indirect bij 180 (en later 150/160) laten garen.
Na iets meer dan 2 uur bleef er niets meer aan de prikker plakken.
En dan het moeilijkste... Af l;aten koelen en een dag later eten.
Dat was vandaag! Natuurlijk een paar proefkonijn uitgenodigd. Surinaamse broodjes even in het tostiapparaat. POM op het broodje en wat zelfgemaakte adjuma-picalilly (zelfde picaliily als in het pom-mengsel) sambalsaus. Eerste broodje de helft, want ja... voorzichtig is verstandig.

Eindoordeel: Geweldig recept! Heerlijke POM en misschien wel het lekkerste wat ik ooit heb gemaakt. DIt is een blijvertje. Ewald bedankt voor het recept en de inspiratie!