BasBQ
Beef en Steak

plate setter 5 euro(home made )

kamado hans

Sprokkelaar
Berichten
38
men koopt 3 J sluitingen bij gamma en 3 hoek ijzertjes (groote naar wens van de laagte van je setter)
die schroef je aan mekaar
20160109_124215_resized.jpg

dan hang je ze op je vuurring zoals getoond
20160109_124228_resized.jpg

dan neem je de pizza steen van 12,99 bij http://www.cookandco.nl/gusta-pizzasteen-33cm?previousSearchTerm=pizzasteen
en leg je hem op de haakjes en klaar ben je ,doe voor dat je de haakjes en hoekprofieltjes gebruik eerst alles ff in een vuurkorkorf of verhit ze met een brander zodat de gegalvaniseerde rommel er van af is
20160109_124147_resized.jpg

kost minder als een echte 3 poot setter (50,00) of een driehoek ijzerframe van 25,00
hier nog een toegevoegde waarde om meer vlees kwijt te kunnen (let wel het rooster en bouten en moeren zijn niet de juiste wat ik ga gebruiken dit is wat ik van plan ben met degelijk spul dat al besteld is ,maar het moet nog binnen komen )
een xtra verdieping boven op mijn bestaande grillrooster
20160110_111205_resized.jpg

nieuwe rooster is besteld het gaat om een 37cm orginele weber rooster die dan boven op je gewone rooster kan als 2e verdieping
20130413_151934.jpg

de bestelde bouten en moeren circa 12cm lang
tenslotte een klein handig as schraper die ik nog een beetje wil aanpassen
20160110_111219_resized.jpg

en de werking ervan (dit is nog allemaal work in progress want ik ben nog spullen aan het bestellen voor mijn egg)
20160110_111315_resized.jpg

tot zover mijn homemade gadgets
 
Goede Tip Hans  =D>

 
Praktisch.

Ik zou de hoek ijzertjes alleen wat hoger op je J sluitingen plaatsen.
De platesetter plaats je normaal gesproken op de fire ring.
 
Heel goed gevonden hoor alleen een beetje jammer dat het allemaal gegalvaniseerde spul is.

je zou het even in een heet vuur schoon kunnen branden maar ik zou het niet gebruiken in mijn bbq.

zou eerder gaan voor gewoon blanke strip en dan buigen.
 
het is inderdaad gegalvaniseerd maar ik heb ze dan ook eerst heet gestookt in mijn vuurkorf dan is het ergste er vanaf en deze setup is inderdaad ook wat laag ,maar ik had hem als voorbeeld gedaan ik heb de mijn hoger hangen want je houtskool komt er ook nog in
 
Leuke tips hoor, thx. Ben benieuwd of je met die steen ook echt hoog kunt stoken voor pizza's.
Dat extra rooster ben ik ook fan van, erge handig. Ik gebruik hem vaak voor kipfilet roken, kan er zo een hele hoop extra kwijt.
Hier nog een iets uitgebreider uitleg:
http://www.bluesmoke-bbq.nl/037splitgrill/juanchos_dubbel_grill.php
 
Tja of je koopt een Broilking KEG 4000 daar zit een 2e rek op. die draai je zo weg en heb je er nooit last van.  :p :p


maar dat vind ik dus het nadeel dat je het 2e rooster niet kan wegdraaien zo.

 
dat kan ik ook maken door er maar 1 as van te maken op de hoek ,dat is eigenlijk nog niet zo,n gek idee ..thanks word aan gewerkt een weg draaiend 2e rooster super idee
 
Top hans zal een mooie aanvulling zijn

 
ik krijg net te horen van een vriend dat je open haard hout van de gamma of formido ook kan gebruiken om te rokenin je bbq ,want de stronken is een mengelmoes van eiken, beuk en els .
weet iemand hier wat meer van want ik ben het nu aan het opzoeken of dat waar is
 
ik heb een zak gekocht en ben naar een locale hovenier geweest en inderdaad met deze houtstronken kan je roken
 
Terug
Bovenaan Onderaan