BasBQ
Beef en Steak

Planningsadvies

 

FJP84

Kooltjesharker
Berichten
173
Hoi allemaal,

Het plan was om binnenkort 1,1kg bavette om te toveren in een bavette rollade (carpaccio style). Idee was om dit met 6 volwassen te verorberen. Nu ziet het er naar uit dat we met 4 personen zijn.

Het lijkt mij dat bavette rollade met de vulling (o.a. truffelmayo en verse basilicum) the Day after niet ideaal is en dus zonde is als niet alles op komt. Klopt deze aanname?

Alternatief is dat Ik voor 4p 1 of 2 stukken staartstuk/picanha a 600gr p/st ga bereiden. De mayo sear lijkt me wel leuk om te proberen. Als daar wat van overblijft is dat nog mooi op een sandwich lijkt me.

Wat zouden jullie adviseren voor 4p met wat bijgerechten (salade en aardappelkroketten)

- Gewoon de Bavetterollade
- 1x picanha
- 2x picanha

Dank alvast.


Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
gewoon bavetterollade.

Day after nog perfect eetbaar, wij eten hem dan meestal koud, dun gesneden.
 
Zeker de bavette rollade. Wat Stijn zegt, prima te eten de dag daarna. Maar ook ik denk dat het stiekem gewoon opgaat de avond zelf.
 
Ik heb pas een bavette rollade van 900gr gemaakt voor 4 personen. We houden allemaal van een stukje vlees, maar niet extreem veel. Toch was het niet eens zo heel erg ruim.
Ik zou dus gewoon bavette rollade maken, grote kans dat het gewoon op gaat. En anders de volgende dag lekker op een broodje als lunch!
 
Bavetterollade it will be! Dank

A.s. zondag de generale repetitie met 500gr.



Verstuurd vanaf mijn SM-A325F met Tapatalk
 
Ik heb begin dit jaar een rollade gemaakt van een vink bavette van precies 1,1kg . We hebben daar met 4 volwassenen van gegeten, waarvan 2 heren en 2 dames. En daar wel op het laatste nog 1/5de van over. Dus voor 6 volwassenen gaat het te weinig zijn. Zo eentje van 1,1kg is net genoeg voor 4 grote eters, of 5 kleine eters. Voor 6 personen, zou ik zeker voldoende sides voorzien :p

Dus met andere woorden: gewoon maken.
 
Ik heb pas een bavette rollade van 900gr gemaakt voor 4 personen. We houden allemaal van een stukje vlees, maar niet extreem veel. Toch was het niet eens zo heel erg ruim.
Ik zou dus gewoon bavette rollade maken, grote kans dat het gewoon op gaat. En anders de volgende dag lekker op een broodje als lunch!
Idd, ik heb de overschot de dag erna versneden en in mijn slaatje gedaan.
 
en nog een tip om een makkelijke rollade te maken.

Koop een stuk PVC regenpijp en vraag rolladenet aan je beenhouwer.
Trek het netje over de pijp, rollande in de pijp, netje over het begin trekken en de pijp kantelen zodat de rollande mooi uit de pijp schuift.
De rollade gaat het netje afrollen van de pijp en zit mooi strak verpakt.

Veel minder gesukkel als met slagerstouw en een mooiere strakkere rollade.
Uit het hoofd is mijn pvc buis er eentje van 110mm .
 
en nog een tip om een makkelijke rollade te maken.

Koop een stuk PVC regenpijp en vraag rolladenet aan je beenhouwer.
Trek het netje over de pijp, rollande in de pijp, netje over het begin trekken en de pijp kantelen zodat de rollande mooi uit de pijp schuift.
De rollade gaat het netje afrollen van de pijp en zit mooi strak verpakt.

Veel minder gesukkel als met slagerstouw en een mooiere strakkere rollade.
Uit het hoofd is mijn pvc buis er eentje van 110mm .
Dat is een leuke en bruikbare tip.
Net eens ff rondgekeken en die rollen net zijn ook gewoon online te koop ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan