BasBQ
Beef en Steak

Plancha scourer

 
 
 
 

Laurens

Pitmaster
Berichten
904
Mijn vrouw bracht vandaag een plancha spons mee van Weber. Die was in de uitverkoop bij de AH voor €3,-. Ik heb alleen geen plancha, zijn er nog andere dingen waar deze spons handig voor is?

8A06DC80-BC7D-4B86-8068-8ED0129E7BCB.jpeg
 
Bij mijn Weber deed ik het rooster zo af en toe met deze sponzen.
 
Skillet of andere gietijzeren pannen wellicht
Ik zou dit zelf nooit in mijn gietijzer en plaatstalen pannen gebruiken. Hooguit voor de BBQ roosters

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Grillrooster.
 
Ik zou dit zelf nooit in mijn gietijzer en plaatstalen pannen gebruiken. Hooguit voor de BBQ roosters

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Prima uiteraard :)
Ben vooral benieuwd waarom. Ben zelf geen kenner van gietijzeren pannen, dus ik laat me graag informeren.
 
Ik denk omdat je de anti aanbak coating weer wegpoetst. Je zult hem dus weer helemaal opnieuw moeten inbranden.
 
36176375aeec1b06b1ca038608afcb56.jpg

Lijkt erg op deze borstel van Big Green Egg. Maak er het rooster mee schoon. Prima borstel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik denk omdat je de anti aanbak coating weer wegpoetst. Je zult hem dus weer helemaal opnieuw moeten inbranden.
Inderdaad. Zoals cowboy kent rollins zegt, no steel on steel. Ik gebruik alleen houten spatels in mijn pannen omdat ik geen plastic in de pan wil en met metaal schraap je je mooie laagje er af en kan je weer van voor af aan beginnen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Bedankt voor de reacties allen. Dan ga ik hem voor het rooster gebruiken. En wellicht ook om voor de ketel als deze weer zijn jaarlijkse beurt krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan