BasBQ
Beef en Steak

pizzasteen

 
 
 

maroc

Gemarineerd
Berichten
1.546
Welke pizza steen kan ik het beste kopen voor de weber 57 cm mastertouch. Deze Q is weliswaar uitgerust met het gbs systeem maar die steen kost bijna 50 euro en de cadac steen kost bv maar 20 euro.

De verkoper geeft aan dat beide stenen kwalitatief het zelfde zijn en dat deze dezelfde temperaturen aan kunnen

Wat zijn jullie bevindingen en wat zou jullie advies zijn?

Ik wil er eventueel ook brood op gaan bakken
 
ik heb zelf geen ervaring met de cadac steen, heb mijn weber steen kunnen kopen met 50% korting, dus vond toen de keus niet zo moeilijk
 
Ik heb een Cadac steen en die doet het prima.
 
Mijn cadac steen barstte in het ei op hoge temperatuur. Maar ik denk dat je daar bij normaal gebruik ik een weber niet echt bang voor hoeft te zijn.
 
Ik heb een "pizzastein" van de aldi(of de lidl, dat weet ik niet meer zeker) de Lidl dus volgens google en die doet het prima, op de Weber met de DPR voor pizza of gewoon op de Primo voor brood en gebak. En met de DPR is de steen al boven de 400C geweest en dat heeft hij goed doorstaan.

Heeft iets van een tientje gekost,
 
Ik heb een grote primo steen voor de prijs van een kleintje. (gelukje) enne een steen van Weber.
Primo is voorzien van glazuur laagje, ziet er dus afwijken uit tov andere stenen
 
Ik heb toevallig net de Weber pizzasteen GBS besteld. Bijna 55 euro, maar ja ik heb niet voor niets een 57cm Weber Master Touch gekocht. Die twee handvatten lijken me wel erg handig. 
 
Heb ook de Lidl steen en al vele malen met succes gebruikt. De saus vlekken erin krijg ik er niet meer uit, maar dit doet niks aan de werking af.
 
Aidovive zei:
maar ja ik heb niet voor niets een 57cm Weber Master Touch gekocht.

Daar heb jij dus weer gelijk aan
 
Zaterdag ook nog een steen gehaald bij ded Lidl.
10 Euro ;D
Al 8 Pizza's gemaakt ;D
 
Boldeagle zei:
De saus vlekken erin krijg ik er niet meer uit, maar dit doet niks aan de werking af.