BasBQ
Beef en Steak

Pizzadeeg en sauce van Dominique

Nosmo zei:
Heb je een goed adresje waar je die Tipo 0 bloem vandaan haalt. Mijn plaatselijke grootgrutter heeft het vast niet.
Bij de Sligro heb ik wel speciale pizza bloem gezien, zou dat hetzelfde zijn?

Had je inmiddels al een goed adresje gevonden?? Zat zelf zojuist ook wat te zoeken, en kwam deze webshop tegen: http://www.de-zuidmolen.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=17&Lit=VIEW&STIJL=4&QUERY=zmU_ShopArtikel.Id=4686&Hmi=143
Maar sta ook open voor andere tips ;)

Edit: en hier is ook het biergist te vinden: http://dezonvanitalie.nl/alles-voor-de-italiaanse-pizza/pizza-ingredienten.html scheelt je een ritje Italie ;)
 
Ach.. die ene nul is toch niks... :) Of ik nu 0 gram van iets neem of 00 gram is toch hetzelfde?? :D Okay.. 50 of 500 wordt een ander verhaal, maar dat zie ik hier niet voor staan ;)

Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee of daar verschil in zit, of dat het een verschillende manier van noteren is van hetzelfde....
 
de Sligro verkoopt het ook
 
De zuidmolen is een goed adres, veel broodbakkers halen daar hun meel, bloem etc.

Wat het gist betreft, met gewone gist bereik je, denken we, gewoon hetzelfde resultaat, het lange fermenteren zorgt voor de smaak.

En wat Leo zegt, de Sligro voert dit merk ook.
 
Ik ga het zelf ook met gewone gist doen, maar kwam toevallig ineens die biergist tegen.. En wilde Dominique maar wat benzine kosten besparen zodat ze niet voor wat gist naar Italie rijdt ;)
Sligro etc heb ik allemaal geen pasje van, dus vind het zelf wel makkelijk om ook webwinkels te vinden waar ik mijn spullen vandaan kan halen :D
 
jeroen78 zei:
Het moest toch typo 0 zijn en geen 00?

Sorry Jeroen, het staat er inderdaad verkeerd, ik bedoel tipo 00. Ik zal het gelijk even aanpassen.
 
Rocker zei:
Ik ga het zelf ook met gewone gist doen, maar kwam toevallig ineens die biergist tegen.. En wilde Dominique maar wat benzine kosten besparen zodat ze niet voor wat gist naar Italie rijdt ;)
Ik vind dat niet direct een straf hoor, hou van autorijden en van Itali? ;)
Maar dat ze in die webshop biergist verkopen is nieuw voor mij, ik had het nog niet eerder gezien, maar ook niet meer gezocht, ik heb voorlopig genoeg.
 
Bedankt voot het delen,maar heeft het er al niet een keer op gestaan?
 
Ik heb het er niet opnieuw op gezet Ron, er zijn nieuwe reacties op gekomen. Omdat mensen hun DPR hebben, en dus aan de slag gaan. Nieuwe vragen, nieuwe antwoorden ;)
 
Nosmo zei:
Heb je een goed adresje waar je die Tipo 0 bloem vandaan haalt. Mijn plaatselijke grootgrutter heeft het vast niet.
Bij de Sligro heb ik wel speciale pizza bloem gezien, zou dat hetzelfde zijn?

Voor de mensen die geen Tipo 00 kunnen vinden :
Soezie heeft ook goede 'vervangers'
Ik gebruik persoonlijk altijd "frans Krokant" omdat in de metropool waar ik woon ze w?l 3 shoarmazaken, 2 chinezen en een poolse winkel, maar g??n tipo00 bloem.....

- - - -
( plaatjes zijn klikbaar om te vergroten )
 
Mr_Nas zei:
Dominique, bedankt voor het recept! Gisteren alles gemaakt! Ruikt super! Vanmiddag pizza's bakken!

Ik hoop dat het je goed bevalt, succes alvast!
 
Na lang zoeken naar deze bloem
Ligt het gewoon in het vak bij ah
Alle spullen nu in huis vanavond het deeg maken
En morgen knallen
Voor het eerst op mijn primo xl ben benieuwd
 
spannend he, succes er mee
 
Nog even een vraag over het deeg, ik zag gisteren bij de Xenos Tipo 00 pastadeeg liggen, is dit goed te gebruiken voor dit recept? Ik was aan het twijfelen, omdat in Dominique's recept gist wordt toegevoegd, en op het pak stond ook een recept waarbij alleen eieren (en water geloof ik) worden toegevoegd.

Aan de andere kant, op de ingredi?ntenlijst stond dan weer niet dat het pak al gist bevatte... Twijfel twijfel, en uiteindelijk niet meegenomen. Heeft iemand ervaringen met dit deeg, en moet daar nu wel of niet gist aan toegevoegd worden?
 
Jij spreekt over PASTAdeeg? Ik ben confuus? Pastabloem is vaak grano duro ( harde bloem). Staat dat op het pak?
Pizzabloem is grano tenero ( zachte bloem).
Bij pasta word nooit gist toegevoegd, want moet niet rijzen.
Pizza wil je wel luchtig.
Je moet dus grano tenero hebben, en daar zelf gist aan toevoegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan