BasBQ
Beef en Steak

Pizza

 
 
 

cold_as_ijs

Pitmaster
Berichten
745
vandaag pizza’s gebakken. Deze keer het recept gevolgd dat @kamphuisbert eerder deze week heeft gedeeld. Ik moet zeggen dat dit de beste bodem was tot nu toe. Voorheen gebruikte ik dus te weinig vocht waardoor de bodem niet lekker luchtig was. Deze keer zat ik op 75%. Ook leek het veel minder te plakken gek genoeg nu moet ik wel zeggen dat ik deze keer bakpapier had gebruikt vanwege problemen met plakken op de schep. Het deeg was ook veel makkelijker te bewerken waardoor mijn pizza’s wel rond werden.

volgende keer zal ik 5 pizza’s maken ipv 4 uit 1 kg bloem. Pizza’s waren te groot en pasten net op de schep. Denk dat ik ook mijn zoutgehalte iets hoger mag. Verder ga ik deze maken met een 72 uur rijzen ipv 24. Laatste was door de jumbo niet gelukte (bloem was niet geleverd).
10DDF802-0A24-463A-8E39-93EAFDBA63D8.jpeg


BD5D558E-CBDB-44B8-98A2-4908189C4863.jpeg

E4521AE6-6628-4AF8-85B2-D4305C6A252D.jpeg
 
Top pizza!
 
Welke temperatuur zat je op?
Ik zit meestal op 55% vocht temperatuur ca 350 graden. Heel luchtig resultaat.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Prachtige pizza! Jammer van dat papiertje.
 
Welke temperatuur zat je op?
Ik zit meestal op 55% vocht temperatuur ca 350 graden. Heel luchtig resultaat.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Dat is ook prima met die temp. Hoe hoger de temp, hoe minder snel vocht kan verdampen, dus minder water nodig

@cold_as_ijs
Hoe lang heeft de pizza op de bbq gezeten. Denk op de foto’s af te kunnen leiden wel ~8-10 min?

En idd jammer van het bakpapier. Is als beginner ook lastig om de pizza vanuit de schep goed in de oven/bbq te krijgen. Ik gebruik altijd een beetje semolina op de schep, zodat de pizza er makkelijker vanaf glijdt.
 
Mooie pizza gemaakt en lekker belegd
 
@Franky : semolina / maisbloem +1 werkt goed op de schep maar ook de fase er voor: het vormen.

Pizza is bij mij snel klaar. Ook omdat we topping " dun" houden. Geen echte pizza kenner maar volgens mij zit je dan dichter bij het Napolitaanse model ?

Kan me voorstellen dat je bij een dikkere topping naar een andere balans onder / boven warmte moet. En daarmee ook je vocht gehalte moet aanpassen....

Die balans is wel de sleutel volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Mooi resultaat. Je kan eindeloos variëren met het deeg, fijn dat je een voor jou werkend recept hebt gevonden.
 
Pizza ziet er toch goed uit. Ik maak eigenlijk zelden een Pizza op de BBQ. En als we pizza eten is het vaak kant en klaar bodem ….
Ik ben er wel van overtuigd dat als je alles zelf maakt en de BBQ/Pizza oven goed op temp hebt het veel beter zal smaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan