BasBQ
Beef en Steak

Pizza volgens deegrecept van het boek "Bloem Water Gist Zout Passie"

 
 

Rob65

Pitmaster
Berichten
517
Ik had dit boek een tijdje geleden gekocht en met veel belangstelling gelezen. Prachtig boek! Omdat ik het traditionele pizzadeeg dat je terugvind in veel Italiaanse kookboeken vaak te compact vindt, deze maar eens geprobeerd.

Veel tijd genomen. Om 8.00 uur al begonnen met het deeg. S'avonds de pizza gemaakt. Dus totaal een 9 uurtjes.

Resultaat was erg goed. Veel luchtiger deeg en smaakvoller.

20170530_191017_zpsep6kes7x.jpg
http://
20170530_181627_zpsir2oxswm.jpg
 
Lekker hoor, nog wat speciaals met het deeg gedaan ivm die 9 uurtjes ?
 
heb je toevallig dat recept om te delen? ben op zoek naar goed pizzadeeg.
 
Ja de volgorde van bereiding is anders.

Op italieplein.nl staan wel wat filmpjes. Meeste recepten beginnen met het meel. Deze met water. De youtube reeks van vito iacopelie, weet niet of ik het goed gespeld heb doet ook zoiets. Maar uit mijn hoofd is de volgorde zout/gist daar anders.
 
KamadoNovice zei:
heb je toevallig dat recept om te delen? ben op zoek naar goed pizzadeeg.

Zal morgen wel even wat linkjes plaatsen. Nu de WGA aanslingeren.
 
Pizza; altijd +1
 
Dat boek staat hier ook nog hoog op de verlanglijst. Mn vrouw is echt pizza verslaafd en ik ben al een tijdje bezig met het ideale deeg te maken. Ze hebben bij de AH van die pakjes special pizzabloem en normaal ben ik altijd een beetje wars van zulke fratsen, maar ik moet zeggen dat het wel een stuk beter is. Kon het deeg nu echt met de hand stretchen, iets dat me met normaal meel nooit lukt.
Had je het hier met normaal meel gemaakt?
 
Dat ah deeg. La Tua Farina typo 00 gebruik ik wel regelmatig.

Maar soms ga ik naar

http://www.silletti.nl/

Dat is bij mij in de buurt en daar kun je op zaterdagochtend als particulier terecht.

Wel 20 euro min besteding ex btw. Maar daar zijn zoveel lekkere dingen dat is geen probleem.

Op italieplein kun je ook deeg bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan