Beef en Steak

Pizza uit de pizzaoven

Zien er top uit die pizza's. Ik houd zelf ook van eenvoudig (less is more!) en houd ook van Margherita. Maar ook de Marinara (tomaat, knoflook, oregano en olijfolie) wordt hier vaak gemaakt.
Die pizza met peer heb ik van @SandyMan, en gebruik ipv gorgonzola geitenkaas. Ook even wat honing erover.

Hoeveel hydratie heb je?

Ik vraag me af of je dit verschil proeft. Ik vind het prijsverschil best groot, maar betwijfel of het smaakverschil zoveel beter is.

Prijsverschil valt reuze mee. Heb bij de Sligro en van Italiëplein allebei mozzarella vibes gekocht en smaakten zoveel beter dan gemiddelde kaasmix uit de supermarkt. Zon kaasmix kost al gauw 3,50 voor een klein zakje. Dat is ook niet goedkoop.

Prijsverschil valt reuze mee. Heb bij de Sligro en van Italiëplein allebei mozzarella vibes gekocht en smaakten zoveel beter dan gemiddelde kaasmix uit de supermarkt. Zon kaasmix kost al gauw 3,50 voor een klein zakje. Dat is ook niet goedkoop.
Ik weet niet wat je precies bedoelt met 'kaasmix', maar ik koop gewoon Mozzarella light bij Jumbo a €0,99 voor een zakje van 220gr.

Ik bedoel dit soort kaas. En dit zakje is slechts 150 gram

0ab0c8da5af30ea53727391dcd1e6789.jpg
92040a15dcc819d39b5b75f26450efc6.jpg

Zien er top uit die pizza's. Ik houd zelf ook van eenvoudig (less is more!) en houd ook van Margherita. Maar ook de Marinara (tomaat, knoflook, oregano en olijfolie) wordt hier vaak gemaakt.
Die pizza met peer heb ik van @SandyMan, en gebruik ipv gorgonzola geitenkaas. Ook even wat honing erover.

Hoeveel hydratie heb je?

Ik vraag me af of je dit verschil proeft. Ik vind het prijsverschil best groot, maar betwijfel of het smaakverschil zoveel beter is.
Eigenlijk altijd het groene in de app. Dus dat was in dat geval 60%. Normaal varieer ik tussen de 58-62% gewoon om nieuwe dingen uit te proberen.

Wat betreft de bufala mozzarella; dat is zeker de meerprijs waard. Echter heb ik vandaag de test gedaan met ''gedroogde'' mozzarella. Het probleem wat je krijgt bij bufala mozzarella is dat het ontzettend waterig is. Ik heb al heel veel methodes geprobeerd om geen waterophoping te krijgen op mijn pizza maar elke keer is het weer raak. Nu heb ik dus zo een staaf gekocht. Weegt 1 kg. Werkt perfect voor de pizza! Alleen is inderdaad de bufala veel beter qua smaak... Wat ik wel nog wil proberen is zo een bufala mozzarella staaf die ze bij de groothandel verkopen. Alleen voelde die ook wel weer waterig aan in de verpakking.

Dan heb je ook nog de mensen die zweren bij ''fior de latte''. Helaas vind ik dit eigenlijk net zoals de gewone mozzarella smaken...

large.jpeg

Heb je toevallig een link van degene die je bij de Sligro haalt? Is dat een bak van 2 kg toevallig ?

Terug
Bovenaan Onderaan