BasBQ
Beef en Steak

Pizza Parma met verse pizzabodem

 
 

DvDeurzen

Vuurmaker
Berichten
65
Zaterdag en de kids hebben meivakantie. Leek mij een goed moment om de pizza steen die ik voor mijn verjaardag (in oktober!!!!!) had gehad eens uit te testen. ‘s Morgens maar al begonnen met het maken van het pizzadeeg. Wilde toch eens kijken of dat nou echt zoveel verschil maakt als ze zeggen. Nou daar ben ik wel achter. Ze waren heerlijk! Het draaien van de bodems en hen rond op de pizza steen krijgen was nog wel even een dingetje bij de eerste, maar uiteindelijk ging dit ook prima.

Recept bodem:
- 500 gram pizza bloem tipo 00
- 3 gram gedroogde gist
- 10 gram zout
- 300 ml water
- 2 el olijfolie

91DD273B-ABB8-40D7-A4DA-7FBA973D70FA.jpeg


CF004C96-54D0-4342-8B43-60E84A03F76F.jpeg




Dit uiteindelijk een uur of 5 laten rijzen onder een theedoek. Dit was genoeg deeg om 4 mooi dunne bodems van te maken voor een pizza van 25/30 cm.


10A66D85-26B6-468C-B5A7-B05C304E50C1.jpeg


12602969-FEB9-46E1-83D4-38C83913449A.jpeg



C24711F8-8A6C-47E1-964D-3672DFDC8F0C.jpeg


Ingredienten pizza:
Parma:
- Passata (saus)
- Champignons
- Puntpaprika
- Cherrytomaten
- Mozzarella
- Geraspte kaas
- Parma ham
- Rucola sla

Voor de kids:
- Passata (saus)
- Champignons
- Puntpaprika
- Mozzarella
- Geraspte kaas
- Hamblokjes


Uiteindelijk heerlijk gegeten. Dit gaan we zeker vaker doen. De eigen bodems waren heerlijk. Alleen heb ik gezien dat ik ze niet helemaal goed opgebold heb. Dit ga ik de volgende keer anders doen. Top diner!
 
De eigen bodems waren heerlijk. Alleen heb ik gezien dat ik ze niet helemaal goed opgebold heb
Ja ze zijn ook inderdaad heerlijk. En het is hobby hè, als je het al direct perfect kan is de hobby er ook snel vanaf toch? ;)
Goed excuus om ze weer opnieuw te maken, die ervaring komt daar vanzelf mee. :)

Ik lust ze zo ook wel als ik het zo zie
 
Mooi gemaakt, op YouTube vindt je heel veel filmpjes over het opbollen van het deeg.
zie dat je de kolen in de twee mandjes hebt gedaan. Je zou de volgende keer nog een of twee extra kolenmandjes erin te zetten om zo een ‘ring of Fire’ te maken. Zo wordt het nog warmer in je ketel en wordt je deeg, niiet alleen sneller maar ook mooier klaar.
 
Mooi gemaakt, op YouTube vindt je heel veel filmpjes over het opbollen van het deeg.
zie dat je de kolen in de twee mandjes hebt gedaan. Je zou de volgende keer nog een of twee extra kolenmandjes erin te zetten om zo een ‘ring of Fire’ te maken. Zo wordt het nog warmer in je ketel en wordt je deeg, niiet alleen sneller maar ook mooier klaar.
Ja die zag ik inderdaad ook voorbij komen. Dat gaan we de volgende keer eens proberen Frits. Ja dat is inderdaad ook een idee. Had zowieso wat te weinig warmte in de ketel eigenlijk. Ging maar net naar 240 graden. Had ook nog wat gedoofde briketten gebruikt. Beter volgende keer gewoon allemaal verse zodat je volledige warmte inhoud hebt. Zo blijven we lekker bezig haha!
 
Ja ze zijn ook inderdaad heerlijk. En het is hobby hè, als je het al direct perfect kan is de hobby er ook snel vanaf toch? ;)
Goed excuus om ze weer opnieuw te maken, die ervaring komt daar vanzelf mee. :)

Ik lust ze zo ook wel als ik het zo zie
Ja dat is zeker weten waar! Ja ze waren zeker heerlijk dus we gaat het vast en zeker nog eens proberen.
 
Lekker hoor
Pizza's zien er goed uit
 
Super pizza! 😋😋 Dat moet gesmaakt hebben 👌🏻
 
Mooie pizza geworden
Je steen heeft er lang op moeten wachten om gebruikt te gaan worden
 
Mooie pizza geworden
Je steen heeft er lang op moeten wachten om gebruikt te gaan worden
Ja klopt. Kwam er alsmaar niet van. Maar nu gaat er niets anders meer gebruikt worden denk ik!
 
Mooie pizza’s. Zijn toch prima gelukt. En het mag gerust wat rustiek uitzien. Het is BBQ, geen Mastercheff 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan