BasBQ
Beef en Steak

pizza op de steen

S

Skaaffie

Gast
Vorige week maandag voor het eerst de Weber pizzasteen gebruikt. Hij was erg lekker, alleen de bodem was echt keihard geworden.
Erg zeg, moeten we het weer op nieuw gaan proberen ;D.

FJR3m.jpg

1Po9G.jpg

GcM8f.jpg

ClN2g.jpg


En toen was die klaar.
N8c69.jpg

Rvr8r.jpg

AXeo0.jpg


Ik had in eerste instantie 30 Ecobrasa briketten opgestart en deze in een kring gelegd aan de buitenzijde. Tot mijn grote verbazing ging er een gedeelte van de briketten gewoon doodleuk uit! Alles schuiven stonden open.

De pizzasteen is 38cm en de ProQ slechts 42 cm, dus misschien is de luchtstroom het probleem. Al met al heeft het behoorlijk lang geduurd voordat ik de gewenste temperatuur had.
Zal ook wel mee hebben geteld in de harde bodem.

Nu nog met de alu plaat bereid, maar de volgende keer gaat hij gewoon rechtstreeks op de steen(snap niet dat Weber adviseert om het met die alu plaat op de steen te doen).
 
De piza ziet er heerlijk uit.

Wist niet dat Weber het adviseerde om het op de alluminium plaat te doen, Reitse (de Weber kok) gebruikt hem alleen als schep om de pizza op de steen te leggen.
 
Hé rot zeg al dat experimenteren, dat moet je dan weer op eten en zo ;)
 
Gna Gna Gna bij mijn gaan altijd de pizza verkeerd ( expres) kan ik blijven oefenen en eten hahahah
Maar ziet er goed uit bodem ziet er ook mooi krokant uit
 
Frits zei:
De piza ziet er heerlijk uit.

Wist niet dat Weber het adviseerde om het op de alluminium plaat te doen, Reitse (de Weber kok) gebruikt hem alleen als schep om de pizza op de steen te leggen.

Ze adviseren dat inderdaad, maar waarom ontgaat me helemaal. Wat is dan nog het nut van een poreuze steen? Ik de plaat enkel als schep, werkt perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan