BasBQ
Beef en Steak

Pizza op de BBQ

 
 

Blaze

Tondelzoeker
Berichten
13
Een aantal weken terug voor het eerste geprobeerd om pizza op te barbecue te bakken. Door te veel hitte direct onder de pizzasteen was de pizzasteen ontzettend warm. Dit resulteerde in een zwarte pizzabodem. Vandaag was het tijd voor een tweede poging. En... "spoiler alert"... Het is goed gelukt.

Sinds kort ook een keukenmachine in huis, die dus ook meteen kunnen gebruiken voor het Pizzadeeg. De tomatensaus was zelf gemaakt met tomaten en basilicum uit eigen tuin. Het was wel een beetje prutsen met de pizza van de steen halen en op de steen leggen. Maar de smaak was heerlijk.
IMG_20200925_183712.jpg
IMG_20200925_183319.jpg
IMG-20200925-WA0003.jpg
IMG_20200925_180338.jpg
 
Lekker hoor! Ziet er goed uit, had ik graag geproefd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er zeker goed uit, ik ben onlangs overstag gegaan en heb een pizza schep aangeschaft. Liep al tijden te kloten met het netjes neerleggen van een dunne verse pizza op die hete steen. Zo’n schep is echt een uitkomst!!
 
Lekker bezig geweest, mooie pizza geworden
 
mooie pizza
die zal niet lang geleefd hebben
 
Ziet er zeker goed uit, ik ben onlangs overstag gegaan en heb een pizza schep aangeschaft. Liep al tijden te kloten met het netjes neerleggen van een dunne verse pizza op die hete steen. Zo’n schep is echt een uitkomst!!
Momenteel maak ik niet dusdanig vaak pizza dat een schep echt nodig is. Maar het is zeker een leuke gadget om te hebben.
 
Heerlijk z’n pizza van de Q. Geeft toch dat beetje extra smaak. Hier eten we eigenlijk te weinig pizza. Toch maar weer eens maken
 
Geeft toch dat beetje extra smaak.

Doe maar eens voor de wetenschap: één diepvries pizza in de oven en één op de Q met een blokje appelhout en vergelijk ze met elkaar...... je weet niet wat je proeft. Haalt het natuurlijk lang niet bij vers pizza maar het gaat even om het smaakverschil ;)
 
Doe maar eens voor de wetenschap: één diepvries pizza in de oven en één op de Q met een blokje appelhout en vergelijk ze met elkaar...... je weet niet wat je proeft. Haalt het natuurlijk lang niet bij vers pizza maar het gaat even om het smaakverschil ;)

Ik gebruik wel eens wat Hickory snippers. En dat geeft dat mooie hout gestookte effect. En dan natuurlijk omdat je hem zelf maakt extra veel oude kaas
 
Terug
Bovenaan Onderaan