Beef en Steak

Pizza, de afdeling van mijn man

Gaaf cadeautje!
Hier hebben we regelmatig pizza-avond. Om de beurt een pizza maken en dan samen op eten. Zo gezellig 🥰
Zelf gebruik ik dan een losse steen… ben wel benieuwd naar je (zijn) ervaringen met deze oven…

Wij smokkelen af en toe thuis.

Bij de Sligro hebben ze hele goede pizzabollen in de vriezer.😉

Ik praat al een paar jaar op mijn man in dat hij zich moet gaan verdiepen in bloem e.d. Tot nu toe doet hij nog niet, dus dit deeg is gemaakt van gewone bloem uit de supermarkt. En vervolgens piept hij dat hij het niet goed kan stretchen 😅.
De pizza's zijn evengoed erg lekker, maar ik weet gewoon dat het beter kan 😊.
Bloem kan een hoop uitmaken, maar ik denk dat je met de juiste verhoudingen al een heel eind komt. Ik gebruik best vaak "normale bloem" van de Ah. Je moet eens naar de app van Ooni kijken, die heeft echt een super handige deeg calculator.

Wij smokkelen af en toe thuis.

Bij de Sligro hebben ze hele goede pizzabollen in de vriezer.😉
Voor het gemak kan je deze wel aanschaffen. Wat mij alleen tegen staat is dat er suiker in de bollen gebruikt wordt voor een betere gisting. Als je dit eenmaal geproefd hebt dan is het wel een stuk minder lekker als een eigen deegbol.

Goed meel scheelt zeker ook wel iets. Het neemt vaker beter water op en is eigenlijk niet veel duurder als het pizzameel uit de supermarkt.

@mamajolijn
Ik denk dat je man veel meer water moet toevoegen aan zijn deeg. Vandaar dat het zo moeilijk stretcht. De randen zien er nogal droog en bros uit. Er zijn 2 video's van Simon Giacotto waarop hij uitlegd hoe hij thuis een pizza maakt. Dat is een hele goede basis. Volgens mij heten de filmpjes pizza masterclass.

Wat altijd lastig blijft, zowel als je pizzabollen koopt of online recepten zoekt is kijken waar deze voor bedoeld zijn.

Er is een groot verschil tussen een pizza bakken 12 tot 15 minuten in een normale oven bij 220-250 graden of in de Ooni.
Veel recepten kunnen inderdaad een lage hydratie, veel gist, olie en suiker/honing bevatten om een beter resultaat in de thuisoven te krijgen.

@mamajolijn weet je wat voor recept hij had gebruikt?

Terug
Bovenaan Onderaan