BasBQ
Beef en Steak

Pittig runderstoofvlees

 
 

JohanD

Stoker
Berichten
344


Ingredi?nten:
- 500 gr. Runderlappen
- 2 teentjes knoflook
- 1 middelgrote ui
- 2 eetlepels olijfolie
- 1 theelepel kerriepoeder
- ? theelepel korianderpoeder
- 300 ml. Water
- 2 st. kruidnagel
- 1 laurierblad
- 1 bouillon blokje
- 1 eetlepel bruine basterdsuiker
- 50 ml ketjap manis
- ? theelepel chilipoeder
- 1 kleine eetlepel azijn
- Zwarte peper
- Zeezout
- 2-3 eetlepels bloem

Bereiding:
Pel de ui en snij hem in kleine stukjes, doe hetzelfde met de teentjes knoflook. Verhit de olie in een kleine steelpan en fruit de ui en knoflook aan. Voeg 1 eetlepel bloem, de korianderpoeder, kerriepoeder toe en bak even mee. Voeg nu het water en bouillonblokje toe en breng aan de kook. Voeg de kruidnagel, laurierblad, bruine basterdsuiker, chilipoeder, azijn en ketjap toe en laat even zacht doorkoken. Breng het geheel op smaak met zout en peper. Laat alles even koken en breng de saus op dikte door meer bloem toe te voegen. Laat nu de saus afkoelen.
Spoel de runderlappen even af onder koud stromend water en dep ze droog. Neem een stuk aluminiumfolie en spreidt wat saus hierover uit leg hierop de runderlappen en bedek deze met saus. Vouw het geheel dicht en leg dit op nog een stuk aluminiumfolie, haaks op het eerste stuk en vouw dit ook dicht wikkel het geheel nogmaals in een stuk folie.
Steek de barbecue aan op de indirecte wijze en verhit deze tot 110 gr. C. Leg nu het pakketje op het indirecte gedeelte en laat dit in circa 5 uur langzaam gaar worden. Haal na circa 5 uur het pakketje uit de barbecue en doe de inhoud in een schaal en serveer dit.

 
ziet er goed uit, bedankt voor het delen
 
Dat is een lekker stoofpotje geworden Johan.
Ik zal het eens testen in combinatie met rendang kruiden!
 
Ga ik wel lusten dit!! :D
 
oe bah, vervelend hoor ;)
 
Bedankt voor het recept! Staat op de To Do!
 
JohanD zei:
Neem een stuk aluminiumfolie en spreidt wat saus hierover uit leg hierop de runderlappen en bedek deze met saus. Vouw het geheel dicht en leg dit op nog een stuk aluminiumfolie, haaks op het eerste stuk en vouw dit ook dicht wikkel het geheel nogmaals in een stuk folie.
Steek de barbecue aan op de indirecte wijze en verhit deze tot 110 gr. C. Leg nu het pakketje op het indirecte gedeelte en laat dit in circa 5 uur langzaam gaar worden. Haal na circa 5 uur het pakketje uit de barbecue en doe de inhoud in een schaal en serveer dit.
Als je Q bezet is dan kan dit dus ook gewoon in de oven die je op 110C zet, dit omdat het gehele gaarproces in de alufolie plaats vindt.
 
Ik vind dit een heel leuk recept, maar wat is het voordeel om het op de bbq te maken?
 
Gebruik je kerriepoeder of massala? Het ziet er lekker uit trouwens!
 
Bert zei:
Ik vind dit een heel leuk recept, maar wat is het voordeel om het op de bbq te maken?
Bbq heeft in deze volgens mij weinig toegevoegde waarde, maar het is een mooi "bijproduct" als de Q toch aan staat voor bijvoorbeeld ribs of PP.
 
Mart zei:
Bert zei:
Ik vind dit een heel leuk recept, maar wat is het voordeel om het op de bbq te maken?
Bbq heeft in deze volgens mij weinig toegevoegde waarde, maar het is een mooi "bijproduct" als de Q toch aan staat voor bijvoorbeeld ribs of PP.
Bij deze gaat ie bij mij ook op de 2do... Lekker!
 
Mart zei:
Bert zei:
Ik vind dit een heel leuk recept, maar wat is het voordeel om het op de bbq te maken?
Bbq heeft in deze volgens mij weinig toegevoegde waarde, maar het is een mooi "bijproduct" als de Q toch aan staat voor bijvoorbeeld ribs of PP.

In principe heeft de Q geen toegevoegde waarde, bij mij was het een bijproduct bij de ribs en ik wou het gewoon proberen. Maar ik laat liever de Q 5 uur aanstaan ipv mijn oven. Ik wilde dit in folie doen om zo weinig mogelijk vocht te verliezen.
 
Dominique zei:
Gebruik je kerriepoeder of massala? Het ziet er lekker uit trouwens!

Ik heb kerriepoeder gebruikt, massala ken ik niet. Wat is dat?
 
Lijkt me lekker maar niet zo heel pittig, eens kijken of dit ook op de Primo lukt.  ;)

Ceriel zei:

Wat is een twodo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan