BasBQ
Beef en Steak

Pitdroid, heatermeter android app

 
 

uipko

Pitmaster
Berichten
735
Om maar even met de deur in huis te vallen. Het lijkt erop dat Pitdroid niet goed werkt met de Heatermeter software versie v10.

Ik heb het probleem gevonden en een patch naar de ontwikkelaar gestuurd, nu maar hopen dat hij snel tijd heeft om een nieuwe versie te maken.

Als er nog meer bugs/wensen zijn voor de Pitdroid app dan hoor ik dat graag. Aangezien het bbqseizoen over is heb ik genoeg tijd om te programmeren ;)

Wat ik al gemaakt heb maar nog niet gereleased is:
- lid open indicatie
- optie voor altijd het scherm aan houden, handig als je bijvoorbeeld in de keuken bezig bent en vieze handen hebt
- invoer server URL iets robuuster gemaakt

Plannen:
- tonen tijd wanneer voor het laatst de data is opgehaald
- mogelijkheid voor aanpassen pit temp
- server adressen onthouden zodat je makkelijk kan switchen
- fan handmatig uit/aan
 
WTF is pitdroid?!? Klinkt niet als iets dat op een stukje fruit werkt....
 
Pitdroid werkt juist wel met een stukje fruit. Een Raspberry om precies te zijn ;)

Zorgt ervoor dat je op je telefoon makkelijk te temperaturen van je Heatermeter kan bekijken en pushmeldingen krijgt als je alarm afgaat.
 
Maar geen fruitige telefoon dan?
 
Nee, daar draait het inderdaad niet op.
 
noskos zei:
Maar geen fruitige telefoon dan?

Zoals je wellicht al in een andere post gelezen hebt ben ik meer van de opensource software, dus geen afgekloven fruit hier in huis ;) Sterker nog al zou ik de app willen porten dan moet ik eerst een nieuw OS + computer kopen. Als er een fruit ontwikkelaar is die met de app aan de gang wilt gaan wil ik best wat uitleggen.
 
uipko zei:
. Aangezien het bbqseizoen over is heb ik genoeg tijd om te programmeren ;)

hoe bedoel je, over????
 
Het bleek niet een probleem met de laatste versie te zijn maar iets dat soms (na een reboot) kan gebeuren. Als het goed is komt er dit weekend een nieuwe versie van de app in de market met de volgende aanpassingen:

- geen verbinding/data issue
- optie voor altijd het scherm aan houden
- invoer server URL iets robuuster gemaakt, http/https nu mogelijk als er niets ingevuld is wordt er http gebruikt
- tonen tijd wanneer voor het laatst de data is opgehaald
 
Tijdens mijn PP run heb ik dankbaar gebruik gemaakt van Pitdroid. Ik wilde graag een melding hebben als de temperatuur buiten een bepaald bereik kwam, en als het vlees 88 graden had behaald. Dit kun je prima instellen in Pitdroid. Dit werkte prima :)

Alleen jammer dat hij ook een melding geeft dat de pitprobe onder een bepaald niveau is, als de lid geopend is. Sta je met de deksel in je handen, gaat je telefoon af.  ~X(
 
Ep Woody zei:
Tijdens mijn PP run heb ik dankbaar gebruik gemaakt van Pitdroid. Ik wilde graag een melding hebben als de temperatuur buiten een bepaald bereik kwam, en als het vlees 88 graden had behaald. Dit kun je prima instellen in Pitdroid. Dit werkte prima :)

Alleen jammer dat hij ook een melding geeft dat de pitprobe onder een bepaald niveau is, als de lid geopend is. Sta je met de deksel in je handen, gaat je telefoon af.  ~X(

Hihi dat is een mooie. Even snel wat oplossingen die me te binnen schieten zijn:
  • Het alarm uitschakelen tijdens "lid open" status. Maar dan krijg je alsnog een alarm als de "lid open" status over is.
  • Wachten tot de temp weer op normaal niveau is en dan het alarm weer aan zetten maar dan mis je misschien een temp drop die na de lid open is en voordat de setpoint bereikt is.
  • Zelf in te stellen timer die in gaat bij lid open indicatie en gedurende de ingestelde tijd het alarm blokkeert

Ik zet deze ieder geval op de lijst met wensen, of en wanneer deze aan de beurt komt kan ik geen uitspraak over doen ;)

 
Zijn er (aankomend) HM+ptidroid gebruikers die het erg storend vinden dat de app in het Engels is? Ik ben weer even bezig met het verbeteren van de app, het vertalen van de app behoort natuurlijk tot de mogelijkheden maar is wel redelijk wat wer aangezien de app hier nog niet op is voorbereid.

Ik heb al weer wat dingetjes toegevoegd (in development), namelijk:
- authenticatie bug
- lid open indicatie
- aanpassen ven min max fan waardes

Wat ik nog wil doen voor dat ik het naar de ontwikkelaar stuur is:
- layout dingetjes, padding toevoegen hier en daar
- geen alarm terwijl lid open
 
Is er al bekend of je de pit temp. kan aanpassen want mij lukt dit niet.
 
Fastforward zei:
Is er al bekend of je de pit temp. kan aanpassen want mij lukt dit niet.
Zou goed kunnen dat het niet werkt in de huidige app.

Ik heb al een hele tijd niets aan de app gedaan. Mijn laatse aanpassingen zijn ook nog niet doorgegeven aan de oorspronkelijke ontwikkelaar. Ik ga mijn best doen deze update af te ronden binnen het jaar ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan