BasBQ
Beef en Steak

Pipo die Pizza voor de eerste keer!

 
 

Sandert

Sprokkelaar
Berichten
36
Stond al langere tijd op mijn lijstje om eens pizza te maken van de Kamado. Na het op de kop tikken van een steen, de ingrediënten in huis gehaald.

- 3x AH dun pizza deeg
- Mutti tomatensaus
- zakje mozzarella + emmentaler
- rode ui, kastanje champignons, roma tomaat
- proscuito ham / salami
- rucola sla
- pak bloem tegen het plakken

Hop daar ging de eerste! Uiteraard was de steen zeker 20min verwarmd. De bbq stond op 250 graden en na iets langer dan 10 minuten was hij gaar en het kwijl liep uit me porum. Wat zag dit er heerlijk uit en dat was het ook. Ik was alleen nog niet helemaal tevreden over de baktijd. Na een tip van de buurman om de bbq nog iets verder op te pompen, had ik de andere 2 gebakken op 300 graden binnen 7 minuten! Ja dit was het! Crispy and delicious! Volgende keer gaan we proberen om zelf het deeg te maken. Heb al aardig wat filmpjes op YouTube bekeken en zo moeilijk is dat eigenlijk niet. Voor nu een geslaagde missie! 😉👍🏻🔥

42D2D3F7-B76A-45F7-A7AA-A07CEDFD9668.jpeg


8D34AA76-0CB2-409B-8F77-B5019A9C1729.jpeg


8E2481C8-5F3B-4F52-B6AA-609FFB595CBC.jpeg


65653E9E-AD9B-4873-8BD4-4470717F1242.jpeg


B44CE71C-5408-43A9-9613-45C256B16C7A.jpeg
 
dikke tip: koop type 00 bloem en maak deeg een dag van te voren. Het lekkerst met biergist (ligt hier bij AH naast elkaar in het schap) gewoon bereiding op pak volgen...
 
Pizza's zien er lekker uit! Zie ik nou goed dat de deflector en pizzasteen op het rooster liggen?
 
dikke tip: koop type 00 bloem en maak deeg een dag van te voren. Het lekkerst met biergist (ligt hier bij AH naast elkaar in het schap) gewoon bereiding op pak volgen...
Thanks! Had daar ook een idee mee. Er zijn verschillende versies om een deegje te maken. 👍🏻
 
Pizza's zien er lekker uit! Zie ik nou goed dat de deflector en pizzasteen op het rooster liggen?
Yep! Had dit al eerder bij de buurman gezien en in een filmpje op YouTube waar gasten een Kamado Joe inrichten voor pizza. Het werkte perfect! Ook was het stukken makkelijker om de temperatuur op te pompen. In deling was: rooster, deflector, 4 dikke moeren en daarop de pizzasteen. De moeren zorgden in de techniek voor een luchtlaag tussen de platen zodat de pizza bodem niet zal aanbranden. Heb geen idee of dit echt allemaal zo is, maar voor mij werkte het en mijn bodem werd egaal bruin en krokant. 👍🏻
 
Vorige week ook eerste keer pizza geprobeerd. Ik kreeg de temperatuur niet hoog genoeg op de Weber. Is een echte uitdaging om het goed te krijgen (vind ik). Daarom dikke complimenten voor je eerste pizza-run.
Grz.
 
Yep! Had dit al eerder bij de buurman gezien en in een filmpje op YouTube waar gasten een Kamado Joe inrichten voor pizza. Het werkte perfect! Ook was het stukken makkelijker om de temperatuur op te pompen. In deling was: rooster, deflector, 4 dikke moeren en daarop de pizzasteen. De moeren zorgden in de techniek voor een luchtlaag tussen de platen zodat de pizza bodem niet zal aanbranden. Heb geen idee of dit echt allemaal zo is, maar voor mij werkte het en mijn bodem werd egaal bruin en krokant. 👍🏻
Bedankt voor de tip! Lijkt me handig om een keer te proberen.
 
Vorige week ook eerste keer pizza geprobeerd. Ik kreeg de temperatuur niet hoog genoeg op de Weber. Is een echte uitdaging om het goed te krijgen (vind ik). Daarom dikke complimenten voor je eerste pizza-run.
Grz.
Geen ervaring met een weber. Maar blijf vooral oefenen, dat doen we allemaal. Het was hier gelukkig voor de eerste keer smullen geblazen.
 
Vorige week ook eerste keer pizza geprobeerd. Ik kreeg de temperatuur niet hoog genoeg op de Weber. Is een echte uitdaging om het goed te krijgen (vind ik). Daarom dikke complimenten voor je eerste pizza-run.
Grz.
Ik heb het laatst ook op de weber geprobeerd. Vortex eronder en hij was veel te heet ruim boven de 400 gr C. Mijn digitale thermometer had niet genoeg bereik. Na ruim 1-1.5 uur zat de temp op 350 gr. Ik had een volle brikketten in de starter gedaan en zo in de vortex. Op het GBS systeem had ik een 30 cm steen gelegd en even een flamkuchen op de steen gelegd. Binnen een minuut verbrand maar dat is bij zo'n hoge temperatuur ook niet raar .Ik bak ze op mijn everdure in 3-5 minuten. (350 gr)
 
Sander, mooie pizza’s. Zelf deeg maken is inderdaad niet moeilijk en wel zo lekker

Denk wel dat je de steen langer moet verwarmen voor het juiste steenoven effect. Als ik naar mijn ei kijk dan is de steen na twintig minuten op 350C zelf pas 70C. Die wil je ook op 300 C hebben. Dan bak je de pizza’s in 2,5 minuten.
Bij mij duurt dat zeker een dik uur.
 
wauw, helemaal top man
die pizza's zien er heerlijk uit.
bezorg je ook? :cool:
 
Lekkere pizza’s. Niks mis mee. Pizza van de BBQ geven net dat beetje extra.
 
4 dikke moeren en daarop de pizzasteen. De moeren zorgden in de techniek voor een luchtlaag tussen de platen zodat de pizza bodem niet zal aanbranden. Heb geen idee of dit echt allemaal zo is, maar voor mij werkte het en mijn bodem werd egaal bruin en krokant. 👍🏻

zorg er wel voor dat ze RVS zijn ;-)
 
Sander, mooie pizza’s. Zelf deeg maken is inderdaad niet moeilijk en wel zo lekker

Denk wel dat je de steen langer moet verwarmen voor het juiste steenoven effect. Als ik naar mijn ei kijk dan is de steen na twintig minuten op 350C zelf pas 70C. Die wil je ook op 300 C hebben. Dan bak je de pizza’s in 2,5 minuten.
Bij mij duurt dat zeker een dik uur.
Had 3 pizza’s. Moet zeggen dat naar het einde toe het steeds beter ging en ook kwa smaak/crispy.
 
Knetters dat ziet er goed uit voor een eerste pizza zeg!
Ik zou je de Android-app PizzApp+ aanbevelen als je zelf je bodem gaat maken, zit een hele handige rekentool in voor de hoeveelheid gist, je voert dan je tijd en temperatuur in en hij berekend hoeveel gist je moet hebben.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Knetters dat ziet er goed uit voor een eerste pizza zeg!
Ik zou je de Android-app PizzApp+ aanbevelen als je zelf je bodem gaat maken, zit een hele handige rekentool in voor de hoeveelheid gist, je voert dan je tijd en temperatuur in en hij berekend hoeveel gist je moet hebben.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ga het eens bekijken. Thanks! 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan