BasBQ
Beef en Steak

Pinchos & Pimientos de Padron

 
 

Roog

Vuurmaker
Berichten
69
Nog steeds in Noord-Spanje en Smokey Joe is ondertussen goed gebruikt. Een gerechtje dat er voor mij uit sprong. Pinchos met Pimientos de Padron. En dan vooral de Pimientos (de pinchos komen gewoon uit de supermarkt, het is toch vakantie he).

Waarschijnlijk kennen de meeste Pimientos de Padron wel. Een soort kleine groene Spaanse puntpaprika's. Het is een bekend tapas gerecht in Spanje. Ik had ze ook al vaak gegeten, maar nog nooit zelf gemaakt. Volgens mij worden ze in Spanje vaak gefrituurd. Ik heb ze nu dus op de BBQ gemaakt. Super simpel, heel snel klaar en een heerlijk bijgerecht.

Het is een kwestie van kort grillen aan alle kanten. De pimientos krijgen een mooi kleurtje en verschrompelen een beetje. Vervolgens gaan ze in een pan of schaal en besprenkelen met olijfolie en grof zeezout. Veel makkelijker kan het niet.
Vervolgens de varkensvlees pinchos gegrild. Wat stokbrood er bij en de Spaanse lunch was weer geregeld.

IMG_20200820_145809.jpg
IMG_20200820_145950.jpg
IMG_20200820_150507.jpg
IMG_20200820_150829.jpg

IMG_20200820_152135.jpg
 
Ziet er goed uit. Waren het hete pepers?
 
Ziet er goed uit. Waren het hete pepers?
Thanks! Nee, dit zijn zoete pepers. Er wordt gezegd dat er af en toe een hete tussen kan zitten (1 op de 100 las ik). Ik ben die ene in ieder geval nog niet tegengekomen :)
 
Er wordt gezegd dat er af en toe een hete tussen kan zitten (1 op de 100 las ik). Ik ben die ene in ieder geval nog niet tegengekomen :)

De rede dat er wordt gezegd dat er wel eens een hete tussen kan zitten komt omdat als ze in de buurt worden gekweekt bij hete pepers kunnen worden bestoven door hun hete buurman. Als er geen hete buren zijn kunnen ze allen zichzelf bestuiven en dan heb je 100% zoete ;)

Ziet er zeer smakelijk uit trouwens......... ik ga je voorbeeld volgen (y)
 
Lekkere lunch en goed gebruik gemaakt van lokale ingrediënten.
That's the way to do it.

Misschien wat extra inkopen doen voor thuis straks, want er zitten helaas 10 dagen quarantaine op je te wachten ;) :oops:
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
Lekkere lunch en goed gebruik gemaakt van lokale ingrediënten.
That's the way to do it.

Misschien wat extra inkopen doen voor thuis straks, want er zitten helaas 10 dagen quarantaine op je te wachten ;) :oops:

Haha ik had het gelezen ja. Waar die code oranje op gebaseerd is, is mij een raadsel (althans voor het gebied wij waar zitten). We zitten in een particulier huis met alleen maar Spaanse buren en die geven ook aan dat er in dit gebied vrijwel geen besmetting zijn. Waarom het dan nu ineens code oranje moet worden en vorige week niet....ze zullen er wel een goede reden voor hebben.

Extra inkopen doen was ik sowieso al van plan, dus dat komt goed. Pimientos gaan mee, Presa steaks gaan mee en een paar goede flesjes rum :)
 
Die pimentos zien er smakelijk uit. Ik ben er fan van, vrouwlief helaas niet. Ondanks m'n argument dat het groente is en geen vlees....
 
Die hete is eerder een jalapino die er per ongeluk tussen komt...

Ik denk dat je een Jalapeño bedoeld, die lijkt er wel op inderdaad maar als je ze naast elkaar legt haal je die er wel uit hoor zonder er in te bijten 🤭

Ik heb zoete en verschillende hete pepers in de tuin staan en ik kan het verschijnsel kruisbestuiving uit eigen ervaring bevestigen 😛
 
Terug
Bovenaan Onderaan