BasBQ
Beef en Steak

Picanha

 
 

Roy H

Tondelzoeker
Berichten
21
Op zaterdag naar de makro geweest en twee mooie stukken vlees gehaald, een stuk varkensnek voor een pulled pork en dit fijne staartstuk.

Het klaar maken was niet echt moeilijk als ik zo keek wat de rest van het BBQ-ende internet er mee deed: Insnijden, Szeged erop, en langzaam, indirect grillen om vervolgens even op flink hoog vuur af te toppen. Een reversed sear dus.

IMG_20140923_152729.jpg

Even insnijden

IMG_20140923_152708.jpg

Het onderwerp in kwestie, klaargemaakt om erop te gaan.

uE-a_BIgzhhagk1N92KsCHpdJ1xhXQCUquFElLpkDH4=w1164-h873-no

2,5 uur later was het klaar, netjes op 150 graden ongeveer klaargemaakt. Helaas geen foto's van het vuurspektakel gemaakt...

8_fW_ZtJJaYlbm21WnjFZP36j2WnOIcayJvW1ZWqj4s=w1164-h873-no

Maar wel nog even het restje van het avondeten klaargemaakt: Baked Beans (witte bonen in tomatensaus, wat BBQ saus, flink wat spek en chilikruiden) en twee voorverpakte maiskolven die al 4 maanden in de kast lagen omdat de verse maiskolven mijn voorkeur hebben, maar hier zijn we nu ook 'vanaf'.

IMG_20140923_171959.jpg

Op ongeveer 50 graden heb ik hem eraf gehaald, en na 20 minuten te hebben gerust in aluminiumfolie was het tijd om deze badboy aan te snijden. Heerlijk rose van binnen!

1qOOis2a7vzi3w-JqXV76dG9flGu3hfS0tr01DZqYmg=w1164-h873-no

Alles op het bordje en smullen maar.

Leermoment: pak eens je fatsoenlijke camera in plaat van de gepruts met je telefoon. En de bonen en maiskolven mogen wel iets eerder op de BBQ.
 
blijft altijd lekker
 
Prachtig stukje vlees en ziet er heerlijk uit!
 
Wow die ziet er mooi uit hoor!
Echt een super lekker stuk vlees!

Mooi gedaan. Die combi met mais en bonen is denk ik ook heel erg lekker!!
 
Mooi hoor, maar nog een leermoment.
De verhouding vlees - bijgerecht op je bord moet minimaal 50-50 zijn nog beter 75-25.
Onder de 50- 50 sta je met 1 been in veggieland  =)) =))
 
haha,  nou ben ik 7 jaar vegetarier geweest, maar dit kwam uiteindelijk wel goed hoor ;) dat stukje is met 3 man gewoon op gegaan.
 
Roy H zei:
haha,  nou ben ik 7 jaar vegetarier geweest, maar dit kwam uiteindelijk wel goed hoor ;) dat stukje is met 3 man gewoon op gegaan.

Mooi ik ben gerustgesteld.
 
Ziet er top uit (kwijl kwijl) zondag wordt het een top daggie hoorde ik, dus eerst even naar Hoofddorp kijken hoe de grote jongens het doen en daarna ook een lekker staartstukkie erop!!
 
Roy H zei:
haha,  nou ben ik 7 jaar vegetarier geweest, maar dit kwam uiteindelijk wel goed hoor ;) dat stukje is met 3 man gewoon op gegaan.
Snap ik, je hebt wat in te halen!  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan