BasBQ
Beef en Steak

Picanha van het spit

 

Steakie

Kooltjesharker
Berichten
118
Al talloze malen Picanha revearsed sear gemaakt, maar ditmaal op advies van de kenners voor het spit gegaan.

Om in de sfeer te komen mezelf eerst een heerlijk biertje ingeschonken; als je van blond en stevig houdt is de Schuppenboer van brouwerij het Nest zeker een aanrader!


Picanha spit1.jpg


Daarna het vlees in plakken gesneden en stevig gekruid in een marinade van olijfolie en bacon/honey/jalapeno Pigasus van Meat go Lab (mijn favoriet voor spareribs)

Picanha spit2.jpg

Vervolgens het vlees aan t spit gespiesd en een lekbakje geplaatst op de Conveggtor
Picanha spit4.JPG

Whisky-vat houtje erop en op 175 graden op de Egg thermometer van start gegaan
Picanha spit5.JPG

Normaliter gaat de voorkeur hier met picanha uit naar 'rare'. Ondanks dat het flink onwennig aanvoelde op advies van Noskos de temperatuur aan het spit tot 58 graden laten komen alvorens het vlees van de Q af te halen. Maar wat een smaak! Denk niet dat picanha hier nog vaak het rooster gaat zien! Zelf vond ik de kruiden heerlijk, de rest van de family vond het wat over de top, dus dat zal ik de volgende keer wat matigen. Verder helemaal perfect!!!
Picanha spit6.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heerlijk uit!
 
Lekker hoor. Het spit is voor mij ook de enige manier om picanha te breiden. Ik gebruik alleen wat zout (fleur du sel) op het ingesneden vet voor de bereiding. Meer heeft het m.i. niet nodig.
 
Heerlijk ziet het er uit! Moet ik snel maar weer eens gaan maken. Naast het feit dat spit bereidingen meestal lekkerder zijn vind ik het ook een van de leukste accessoires om mee te werken.
 
Ja, mee eens, die ken ik ook! Is iets minder zwaar maar zeker ook lekker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan