BasBQ
Beef en Steak

Picanha met Chimichurri

 
 
 
 

Mac

Gerijpt
Berichten
3.494
Gisteren gebruik gemaakt van het mooie weer om eens lekker mijn ei aan te slingeren.
Zolang ik nog geen dakje heb, ben ik helaas overgeleverd aan de weersomstandigheden die bepalen ik het ei aan mag doen.

Ik had hem graag op mijn nieuwe aanwinst willen maken, echter heb ik die nog niet in mijn bezit.  :( (dus geen foto's, en dan ook niet gebeurd helaas)

Ik zeg Picanha tijd  :D

Had een mooie Picanha gescoord bij BBQuality, en aangezien vorig jaar mijn eerste Picanha minder als verwacht was (ik dacht van de Makro), was ik een klein beetje sceptisch.

15724855459_eaca062488_z.jpg


Daar waar nodig een beetje bij getrimd, schoongemaakt, en de vetlaag ingesneden.

15908922451_a54b510776_z.jpg


Vervolgens eerst low en slow op 110?C tot een kern van 48?C

15885094256_55006676fb_z.jpg


15725124877_0aeb154ef0_z.jpg


Om vervolgens af te grillen tot een kern van 54?C

15910238202_aba72f0fa1_z.jpg


En natuurlijk een klein beetje spektakel inbouwen  :-SS (de buuf kwam naar buiten om te kijken of mijn wenkbrauwen er nog aan zaten  :D)
15291236713_09202d5e2b_z.jpg


15723588210_cc30e8741f_z.jpg


Chimichurri sausje er bij, en ik had de beste Picanha ever  :)

15910235702_1c23855114_z.jpg


Meer weten, neem een kijkje op mijn blog
http://www.macsbbqpit.com/picanha/

Mac




 
Mooi man. Ik heb ook een stuk geprobeerd, goede tips en inderdaad strakke blog :)
 
Ziet er top uit. Wilde vandaag ook picanha op de Q maken. Begon het hier hard te regenen. Ik durf bijna niet te zeggen dat ik hem toen maar in de oven geschoven heb. Zag er ook lang niet zo goed uit als de jouwe.
 
Ik lig hier weer honger te krijgen. Top resultaat zo te zien.
 
Dit is zoals je 'm wilt hebben. Strak gesneden, mooi ros? en lekker knallen met een kruidigpittigzure chimmichurri. Fijn zo.
 
Ziet er weer bijzonder goed geslaagd uit Marcel!
Ben ook benieuwd naar het recept van de gebruikte chimichurri (ik dacht op het eerste zicht dan het pesto was  :-B :-B )
 
Ik weet niet wat de nieuwe aanwinst is, maar hierop gaat het ook top! Lekker hoor!

De laatste foto vind ik heel speciaal. Ik weet niet waarom, maar op een of andere manier komt het een beetje surrealistisch op mij over. Mooi!
 
Goeie run hoor Mac, ziet er top uit!
 
@Mac thnx ik kijk op je blog.
Reden dat ik het vroeg is dat ik het ook ooit gemaakt heb en het was meer een troebel mengsel wat je uit de sloot vist hahahaha
 
Ik heb dat recept van je bekeken op je blog en nu snap ik wat ik 'verkeerd' heb gedaan of gemist.
Ik heb het sausje niet met een vijzel (of staafmixer) fijn gemaakt!

Thnx!! Weer wat geleerd.
 
Van die fotos krijg ik echt spontaan zin om te gaan bbq-en. Hoelang kun je die chimichurri bewaren? Maak je dat telkens voor elk gerecht opnieuw of heb je een voorraadje?
 
Het is een paar dagen houdbaar maar met verse peterselie gaat de kleur wat achteruit... de smaak juist weer niet... een dagje later is perfect, niet veel langer bewaren... maar meestal lukt dat ook niet!  :blush:
 
Ziet er goed uit!! Ik heb 2 weken terug nog 2 picanha's bereidt, alleen heb ik nooit vlammen op 't einde maar altijd rook :( en veel!!

Hoe komt dit?

Je chimichurri ziet er trouwens ook super uit! Die van mij was vorige keer fel rode en met grotere stukjes denk ik (had er ook tomaat in enzo]. Mag ik jou recept eens?
 
Toevallig picanha met dunne vetlaag gehad?
 
Terug
Bovenaan Onderaan