BasBQ
Beef en Steak

Picanha en het ei

 
 

maussie1982

Pitmaster
Berichten
519
Stuk picanha van b&s, vet ingesneden en bestrooid met PEZO. Indirect op ongeveer 120 tot een kern van 44, daarna een end sear gegeven.

image-188.jpg

image-189.jpg


Een stukje hickory rookt goed, buren weer blij!
image-190.jpg


Paprika en ui direct op de kolen, wat een geuren komen daar van vrij!
image-191.jpg

image-192.jpg


And the real flames :-D
image-193.jpg


En op het bord, ik weet het....niet dwars op draad gesneden terwijl ik dacht dat het stuk vlees goed lag...
image-194.jpg
 
Dat ziet er wel erg lekker uit, het lijkt wel of ik het hier kan ruiken
 
Mooie vlammen, mooi en lekker stuk vlees ;D
 
Welke pincanha had je gekocht bij B&F? Ik heb zelf vrijdag ook pincanha gehaald bij B&F, de goedkoopste botswana, maar die was erg lekker!
 
Dat was deze ook. Zat wel een "zuurtje" in het vlees, is dat jou ook opgevallen?
 
maussie1982 zei:
Dat was deze ook. Zat wel een "zuurtje" in het vlees, is dat jou ook opgevallen?

Om eerlijk te zijn niet echt. Maar had al wel de nodige drankjes op. Misschien smaakte hij ook wel helemaal niet maar was ik onder de indruk van de lekkere vlammen aan het eind :)
 
Mooi hoor!!
 
Ziet er keurig uit, lekker picanha en mooi ros?!
 
Een zuurtje in het vlees? Dat hoort toch niet?
 
picanha is zo lekker
 
Ener zei:
Een zuurtje in het vlees? Dat hoort toch niet?

Geen idee, vlees nooit eerder gegeten ;-)
 
Yes..... Vlammen !  ;D
 
wat een prachtstuk vlees blijft dit ook!
 
Zuurtje hoort niet. Het hoort gewoon naar vlees te smaken.
 
noskos zei:
Zuurtje hoort niet. Het hoort gewoon naar vlees te smaken.

Dan moet dat ergens anders vandaan komen....volgende keer nogmaals proeven dan maar  ;D
 
maussie1982 zei:
noskos zei:
Zuurtje hoort niet. Het hoort gewoon naar vlees te smaken.

Dan moet dat ergens anders vandaan komen....volgende keer nogmaals proeven dan maar  ;D
maussie1982 zei:
Ener zei:
Een zuurtje in het vlees? Dat hoort toch niet?

Geen idee, vlees nooit eerder gegeten ;-)

Toevallig een tijdje geleden met mijn slager over gehad. Deze beweerde: als het vlees een poosje in vacuum verpakt in de koeling heeft gelegen, kan zich wat (melk)zuur ontwikkelen (natte rijping). Het vlees een half uurtje voor verwerking uit de verpakking halen vermindert de zure smaak. Wellicht dat oxidatie daar weer een rol bij speelt.
Maar het vlees dus even laten ademen voor je het op je Q gooit zou wel moeten helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan