BasBQ
Beef en Steak

Perfect fit - Homemade Pizza

Trouwens hoe heet stook je de bbq want met de conveggtor eronder zal dat werken zijn om hem heel heet te krijgen toch?
Tijd is alles. Gewoon lekker op tijd beginnen.
Ik heb 3 wokkels laten branden voor een minuut of 10, toen de eggspander met conveggtor eronder er in en het rooster erop met de pizzasteen.
En dus met die opstelling tot een graad of 250 laten komen. dan is alles direct warm en de pizzasteen dus ook, in mijn theorie.
Toen begon ik met het pizzaa'tje van mn zoon (die eet dan een wrap belegd als pizza) en toen merkte ik dat ik best wat warmte verloor bij het openen van de dome. Dus de schuiven wat verder open gedaan en is hij wel rond de 250 gebleven tijdens de 2 pizza's.
 
Trouwens hoe heet stook je de bbq want met de conveggtor eronder zal dat werken zijn om hem heel heet te krijgen toch?
In principe is alles boven de 250 graden prima. Je moet alleen wat harder werken πŸ˜‰
 
Wauw. Deze heb ik even gemist @SandyMan.
Allereerst complimenten voor deze schitterende reportage. Dat Is een heerlijk verhaaltje om te lezen.

En ook vele herkenbare dingen:
De bremzoute ham (volgende keer ontzouten ;) )
De heerlijke knoflook. Man, wat is dat toch lekker
Het " in het vuur donderen " van de ui. πŸ˜‚ Yep, zo doe je dat.

Maar bovenal : fantastische pizza's kerel. Volgens mij zijn die precies mijn smaak. Top. πŸ‘Œ
 
De bremzoute ham (volgende keer ontzouten ;) )
Ik heb er nog een in de vriezer liggen..
Ik dacht die gaar ik mooi en snijd ik in plakken voor beleg (dat mag natuurlijk wat zouter zijn).
Maar ontzouten is ook een goed idee.. Hoe raad je dit aan te doen? gewoon afspoelen of x tijd in een bakje water?
 
Ik heb er nog een in de vriezer liggen..
Ik dacht die gaar ik mooi en snijd ik in plakken voor beleg (dat mag natuurlijk wat zouter zijn).
Maar ontzouten is ook een goed idee.. Hoe raad je dit aan te doen? gewoon afspoelen of x tijd in een bakje water?
Even in een bakje water. Hoe lang weet ik niet. Een uurtje of zo? Wellicht dat @Ewald dat kan vertellen. Die heeft zich tenslotte verdiept in het pekelen.
Gewicht van je hammetje zal uiteraard een rol spelen.
 
De Hammetjes die ik in de super haal zijn meestal niet echt bremzout, ik doe daar ook verder niks aan behalve bestrijken met Mosterd Maple syrup & Jack Daniels Glaze:love:
En ontzouten is echt een trial & error verhaal, proberen en je bevindingen opschrijven, daar heb ik geen formule voor.
 
Fantastisch verhaal, ik heb genoten! Weer eens wat anders dan die standaard kerstverhalen πŸ˜‚

Pizza en ananas, perfect fit is toch wel de mooiste grap in dit heerlijke verhaal πŸ˜‚πŸ˜‰
 
Fantastisch verhaal, ik heb genoten! Weer eens wat anders dan die standaard kerstverhalen πŸ˜‚

Pizza en ananas, perfect fit is toch wel de mooiste grap in dit heerlijke verhaal πŸ˜‚πŸ˜‰
Bedankt RenΓ©!
 
Jo SandyMan. Dat is weer een heerlijk draadje. Ik moest wel even een zonnebril opzetten met die glimmende mooie BGE. Ik heb weer een boel gemist zeg.... Je Pizza ziet er goe uit kerel. Heb je netjes gedaan TOP. Succes met de wedstrijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan