BasBQ
Beef en Steak

peppa pig eggs

 

Ramon

Kooltjesharker
Berichten
102
Voor een groepje collega's wil ik binnenkort een borrelsnack maken. Nou zat ik te denken aan armadillo eggs, maar ik weet dat niet iedereen zo'n pittige jalepeno peper kan waarderen, daarnaast is het formaat ook niet meer echt een hapje...

Nou zat ik na te denken over een variant met peppadews, niet zo spicy en wat kleiner. ik twijfel nog wel een beetje over de kruiden die ik ga gebruiken.
Om dat peppadews een zuid afrikaans pepertje is wil ik iets combineren met ras el hanout en/of venkelzaad. dit kan verwerkt worden in het gehakt en/of de roomkaas die in het pepertje gaat.

Daarnaast wil ik ze natuurlijk wel in bacon wrappen en glazen met een marokaanse stijl glaze.

als jullie suggesties hebben of tips hoor ik het graag, het is nog een recept in ontwikkeling namelijk.
 
Je zou het ook met snoeppaprikas kunnen maken.
 
snoeppaprikaas zou kunnen, maar die zijn denk ik weer wat te vlak van smaak.
 
Verplaatst naar recept gevraagd.
Het onderdeel Hapjes in het receptendeel is voor het plaatsen van recepten, geen vragen.
Lees daartoe de regels in het betreffende receptendeel.
 
Staar je niet blind op de soort peper bij de mildpittige pepers.
Een peppadew is ongeveer 1.200 op de scoville schaal Jalapeño tussen de 1.000 en 10.000
Bij milde en licht pittige pepers moet je eigenlijk eerst proeven om te bepalen hoe heet ze zijn.
Ook de manier van kweken maakt veel van de heetheid uit, hoe meer stress de plant heeft gekregen hoe pittiger de peper.
Voor de superhete pepers maakt dat wat minder uit daar proef je het verschil in scoville op een gegeven moment niet meer.
Je staat toch al in de fik.
 
Verplaatst naar recept gevraagd.
Het onderdeel Hapjes in het receptendeel is voor het plaatsen van recepten, geen vragen.
Lees daartoe de regels in het betreffende receptendeel.

mijn excusses, had ik niet in de gaten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan