BasBQ
Beef en Steak

Pendergast Amsterdam

 
 

Wietsehm

Stoker
Berichten
288
Beste forum-vrienden,

Ik zie jullie met regelmaat de meest geweldige projecten vanaf jullie bbq's afronden. Soms een snelle maar o zo lekkere burger, soms volledige diners met alles erop en eraan. Geweldig!
Maar af en toe is het minstens zo fijn om iemand anders te laten bbq'en en gewoon aan te schuiven. Van het weekend deed ik dit, samen met een goede vriend, bij Pendergast in Amsterdam.

Voor velen zal de naam niet meer onbekend zijn; dit zou het beste bbq-restaurant van Nederland zijn. Of dat zo is? Zou heel goed kunnen.....
Ik zal niet proberen net zo een mooie recentie te schrijven als Dennis of één van de andere profi-bloggers. Wil je die lezen? stukje, stukje en nog een stukje.

Voor nu: ik was onder de indruk van de bbq in hun keuken, van hoe de pitmaster iedere ochtend om 07:30 de Q opstookt met Nederlands appelhout, van de bark op de verschillende stukken vlees, van met name de brisket, de lekkere biertjes (behalve de 0.0, die smaakte naar een hand gras in slootwater), de vriendelijke bediening en lollige hipstervibe. Natuurlijk de taartpuntjes toe. En tot besluit: de heel schappelijke prijs.

Conclusie: lekker reserveren en heen gaan! Gegarandeerd een leuke avond en wellicht nog een klein feestje toe op het Westergasterrein.

1668412661244.png
 
Echt een heerlijk barbecue restaurant.
Hadden ze gisteren ook iets buiten de kaart om?
 
ziet er erg goed uit.
Ik kende het restaurant van naam en heb net op de kaart gekeken. Klinkt heerlijk.
Ben alleen wel benieuwd: er staat op de kaart "Loin Back Ribs". Maar meestal komen buikribben toch met een stuk kraakbeen die hier links op de foto te zien is? of verkopen ze zowel rug als buik?
 
🤔... persoonlijk vind ik de bark wat aan de donkere kant. Maar ja... over smaak valt niet te discussiëren hé zolang jij het maar lekker vindt!
 
Wij zijn met het beheer bij Pendergast geweest.
Ik ben altijd behoorlijk sceptisch en kritisch, maar dit was echt heel goed. En de sides waren ook fantastisch. De bark ziet er misschien donker uit maar smaakt heerlijk.
De ribs waren goed maar niet helemaal mijn ding ik vond ze iets te gaar. Maar dat is puur mijn smaak. Pendergast is gewoon een aanrader, helemaal als je wilt weten hoe een echt goede Brisket moet smaken. Toen wij er waren serveerden ze ook beef short ribs dat was naast de brisket wel de topper van de avond.
de PP was ook erg goed, ik heb ze op wedstrijden niet heel vaak zo lekker gehad.
Met andere woorden, ik ga graag nog een keer terug.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan