waikiki258
Sprokkelaar
Dit weekend mijn vrouw verassen met een typisch gerecht uit haar geboorteland "pekingeend"
Voor de eerste keer bij de sligro geweest om daar een eend te kopen. Helaas verder niets in de buurt.
De kwaliteit van het plukken en schoonmaken viel me nog vies tegen. Volgende keer ga ik zeker de eend niet meer daar halen.
Allereerst de eend zijn huid zoveel mogelijk los proberen te maken van het vlees(ze zeggen dat dit de krokante huid gaat geven waar pekingeend om bekend staat) en vervolgens gevuld met een mix van:
- Hoisin saus
- 5 spice powder
- Bruine suiker
- Zout
Daarna gevuld met steranijs, gember en bosui.
Dan is het tijd dat het eendje gaat badderen.
In een pan met kokend water, honing, azijn en maltose laat je de eend badderen en schep je de vloeistof over de eend heen.
Nu de eend in de koelkast laten drogen en morgen gaat hij op de BBQ
Wordt vervolgd!
Voor de eerste keer bij de sligro geweest om daar een eend te kopen. Helaas verder niets in de buurt.
De kwaliteit van het plukken en schoonmaken viel me nog vies tegen. Volgende keer ga ik zeker de eend niet meer daar halen.
Allereerst de eend zijn huid zoveel mogelijk los proberen te maken van het vlees(ze zeggen dat dit de krokante huid gaat geven waar pekingeend om bekend staat) en vervolgens gevuld met een mix van:
- Hoisin saus
- 5 spice powder
- Bruine suiker
- Zout
Daarna gevuld met steranijs, gember en bosui.

Dan is het tijd dat het eendje gaat badderen.
In een pan met kokend water, honing, azijn en maltose laat je de eend badderen en schep je de vloeistof over de eend heen.

Nu de eend in de koelkast laten drogen en morgen gaat hij op de BBQ

Wordt vervolgd!