BasBQ
Beef en Steak

Paul en Youri stellen zich voor

 
 

ThaReaper

Kooltjesharker
Berichten
158
Hallo mede Q-ers,

Wij zullen ons ook maar even voorstellen op dit overheerlijke forum.
Paddopaul en ik hebben onlangs een mooie offset smoker gekocht en tijdens het zoeken naar recepten en hoe hier mee om te gaan zijn we hier uitgekomen.
We zijn 2 vrienden met een passie voor koken, bier en whiskey. Uiteraard kan een BBQ dan niet ontbreken.
Wij zijn gegaan voor de Smokey Rib-Eye smoker.
20140812_153125.jpg


Het is een "El Cheapo" maar met het druiprek volledig omhoog verdeeld hij de hitte enorm goed en de lekkage is nog te overzien.
We gaan hier zelf waarschijnlijk nog een deflector inzetten en de kiertjes wat verder afdichten.

Na de eerste keer aanstoken merkte we beide al dat de Bi-Metaal thermometer niet al te jofel was dus hier meteen een Maverick ET-733 voor gehaald.

Na een aantal droge runs was het vandaag dan toch tijd voor de eerste maaltijd, gegrilde zalm gerookt met Hickory.
Het recept kwam hier van het forum en dit zal zeker vaker gemaakt worden hier  :D

Maken van de saus/marinade
20140812_160835.jpg


Smoker klaarmaken en volladen
20140812_171941.jpg


Mooi rooksignaal
20140812_172653.jpg


Het eindresultaat
20140812_175220.jpg


De zalm is er af gegaan bij een kern van 65?C, alleen was deze een beetje droog dus die gaat er de volgende keer eerder af.
Maar voor de eerste keer waren we beide enorm tevreden en we gaan hier zeker nog een hoop lekkere dingen op klaarmaken.

De volgende sessie wordt nu al besproken hier  B-)

Groeten Paul en Youri
 
Welkom mannen!!
 
Welkom hier!!
 
Hoi Paul en Youri, welkom bij het BBQ Genootschap.
Gewoon lekker blijven experimenteren, blijft leuk!
 
Welkom heren, leuk dat jullie erbij zijn.
 
Bedankt voor het hartelijke welkom allemaal  :)

Ceriel zei:
Welkom hier Paul en Youri. Zalm gaat er bij mij met 47 graden kern vanaf....
Ja wij hadden inderdaad ook al besproken dat de volgende keer 50? maximaal was, maar al doende leert men  ;)
Hebben jullie wellicht nog recepten die makkelijk zijn voor beginners?

Ik weet wel dat ik bij mijn volgende bezoek aan de poelier een mooi stuk buikspek meeneem  :D

Youri
 
Welkom heren, veel plezier hier!
 
Welkom heren, gezellig dat jullie mee komen roken!
Leuke vleesgerechtjes om mee te beginnen zijn de alom geprezen MOINK balls, een fijne zelfgemaakte hamburger (zoals bv Spiff's burgers) en de 'fatty' (gehaktrol met bacon omwikkeld).
Als je een in staat bent de temperatuur mooi stabiel te houden, kun je aan de Pulled Pork.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
El Fumarole zei:
Welkom heren, gezellig dat jullie mee komen roken!
Leuke vleesgerechtjes om mee te beginnen zijn de alom geprezen MOINK balls, een fijne zelfgemaakte hamburger (zoals bv Spiff's burgers) en de 'fatty' (gehaktrol met bacon omwikkeld).
Als je een in staat bent de temperatuur mooi stabiel te houden, kun je aan de Pulled Pork.

Bedankt voor de tips! De MOINK balls en hamburgers gaan we zeer binnenkort zeker maken :D

Gisteren al een eerste poging gedaan om Pig Candy te maken, bij gebrek aan zelf gerookte bacon maar bij de Jumbo om de hoek de dikste plakken ontbijtspek gepakt.
De ene helft hebben we met cayenne, rietsuiker en maplesiroop ingesmeerd en de andere met kaneel, rietsuiker en maplesiroop.

20140813_170337.jpg


20140813_180356.jpg


Het resultaat heb ik helaas niet gefotografeerd maar ze waren binnen no-time allemaal op haha =))
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor het warme welkom.
Zal me zelf nog even een klein beetje voorstellen.
Zoals Youri al zij hebben we een passie voor koken, bier en whiskey.
Daarnaast ben ik nog zelfstandig werkend kok geweest en de liefde voor grillen en bbq (en  fikkie stoken) is er altijd al geweest.

Groeten,
Paul
 
Terug
Bovenaan Onderaan