Ik heb een vraagje over mijn eerste pancetta project. Ik heb een stukje buikspek van 1970 gram 10 dagen vacuum gepekeld met 2,5% colorozozout. Hij hangt inmiddels al bijna zes dagen in de koelkast, deze gaat minimaal 1 keer per dag open, de temperatuur is 9C en de luchtvochtigheid tussen de 70% en 80%. Nu zie ik sinds dag vier twee groen/zwart achtige plekjes en ik vraag me af of het schimmel is en wat ik er mee moet. Ik heb twee foto's toegevoegd, het lijkt niet echt te groeien maar het lijkt ook niet helemaal goed.
Wat adviseren jullie, afnemen met zout water (10%), afnemen met water/azijn (50/50), wegsnijden of het hele stuk weggooien?
De laatste optie is gevoelsmatig wat rigoureus eigenlijk, dan wacht ik liever nog wat langer om te zien wat er gebeurt, maar ik hoor het graag van de experts.
Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
Wat adviseren jullie, afnemen met zout water (10%), afnemen met water/azijn (50/50), wegsnijden of het hele stuk weggooien?
De laatste optie is gevoelsmatig wat rigoureus eigenlijk, dan wacht ik liever nog wat langer om te zien wat er gebeurt, maar ik hoor het graag van de experts.
Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk

Laatst bewerkt: