BasBQ
Beef en Steak

Paella op de weber.

 
 

Pascal de boeck

Sprokkelaar
Berichten
34
Onlangs hebben we een 40 cm paella pan gekocht. Bij gebrek aan een gasvuur moet ze op de weber ;).
Ik begon met een hoopje houtskool in het midden van het rooster om eerst de kippenbouten, chorizo en inktvisringen aan te braden.



Als dit gebeurd is mogen die naar de rand van de pan om plaats te maken voor ui, look en paprika. En dan ook meteen de paellakruiden toegevoegd.



Dan de rijst erbij en even aanbakken zodat die alle olie kan opnemen. Omdat vanaf hier de warmte wat matiger mag zijn, even de kolen wat opengedaan op het rooster en 2 bakstenen onder de pan gezet.




Een flinke scheut witte wijn erbij en daarna beetje bij beetje kippenbouillon.  Halfweg de gaartijd van de rijst nog even wat mosseltjes toegevoegd.
Heerlijk en makkelijk om te maken.
 
mooi gerecht hoor
 
Wowie!
Paella is een favoriet van me. Bedankt voor het posten!

Mag ik vragen hoe lang je ongeveer bezig bent geweest? Ik schat zo ongeveer een klein uurtje?
 
Lekker hoor. Lust ik heel erg  :p
 
Mooie oplossing alles op de Q!
 
MidVe zei:
Lekker hoor, heb je de kruiden zelf gemixt?

Nee, dat niet. Hier in de carrefour bij ons verkopen ze een mix voor paella met saffraan. Wel zelf wat gerookt paprikapoeder toegevoegd.
 
bij het tweede plaatje was het voor mij af geweest  :)
ziet er lekker uit
 
Superjohn zei:
bij het tweede plaatje was het voor mij af geweest  :)
ziet er lekker uit

bij mij t 1e plaatje en dan indirect op t rooster.. B-)

maar desalniettemin : t totaal plaatje ziet dr op de schelpen na niet verkeerd uit .

 
Een precies receptuur zou in deze wel welkom zijn.
 
Heerlijk pannetje lijkt me dat!
 
Pascal de boeck zei:
MidVe zei:
Lekker hoor, heb je de kruiden zelf gemixt?

Nee, dat niet. Hier in de carrefour bij ons verkopen ze een mix voor paella met saffraan. Wel zelf wat gerookt paprikapoeder toegevoegd.

Thanks, ook maar 'es op zoek naar een goede mix. Een Carrefour heb ik hier niet in de buurt helaaas
 
Pascal de boeck zei:
Nee, dat niet. Hier in de carrefour bij ons verkopen ze een mix voor paella met saffraan. Wel zelf wat gerookt paprikapoeder toegevoegd.

Is dat qua smaak te vergelijken met paella uit spanje? D.w.z. vind jij de kruiden qua smaak goed? Heb ook ooit Paella gemaakt (niet op de bbq) maar vond het gedoe met safraan enzo erg nauw komen...
 
Gilles zei:
Pascal de boeck zei:
Nee, dat niet. Hier in de carrefour bij ons verkopen ze een mix voor paella met saffraan. Wel zelf wat gerookt paprikapoeder toegevoegd.

Is dat qua smaak te vergelijken met paella uit spanje? D.w.z. vind jij de kruiden qua smaak goed? Heb ook ooit Paella gemaakt (niet op de bbq) maar vond het gedoe met safraan enzo erg nauw komen...


De smaak is heerlijk. Maar ik denk dat die ook komt van de aanbaksels van de kip en chorizo die loskomen bij het toevoegen van de wijn.



Dit zijn de kruiden. In de pan op de foto's doe ik 2 zakjes. Ik heb al kippenbouillon uit een bokaal gebruikt en uit blokjes, niet echt verschil gemerkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan