BasBQ
Beef en Steak

Pacifische Kip met een Bengaalse Tijger

 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.773
Na het behalen van mijn little piggy stickert wil ik ze nu allemaal dus nu voor een tok en zeer binnenkort voor de koei.
Een grillkippetje gehaald bij de poelier, ipv een dry rub heb ik de kip in een pacifische marinade gedaan voor ongeveer 6 uur (marinade recept komt uit het zwarte weberboekje chicken) ik weet dat als je een kip in een marinade doet het velletje niet krokant wordt maar die keuze heb ik bewust gemaakt.
Aangezien ik werkzaam ben bij een slijter, genoeg keuze uit soorten bier, heb voor een Amerikaans biertje gekozen Bengali van Sixpoint craft ales.
Het blikje bier niet direct in de kip gedaan maar in de sittin' chicken gegoten.
Het geheel LOW en SLOW gegaard tussen de 120 en 130 graden tot een kern temperatuur in de borst van 69 graden.
Als bijgerecht BBQ baked beans met stokbrood kruidenboter ( BBQ baked beans gemaakt naar dit recept: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=6409.0 ) ipv. red kidney beans borlotti bonen gebruikt.

DSC_6863_zpsdwkz367a.jpg


DSC_6867_zpsfvp7afll.jpg


DSC_6870_zpsmno1iopw.jpg


DSC_6871_zpsrxfjktvu.jpg


DSC_6872_zpsamszmlzj.jpg


DSC_6876_zps4kfj8duc.jpg


DSC_6878_zps8pz4jvu7.jpg


DSC_6884_zpsfawotlhv.jpg


DSC_6888_zpsyyfyohbm.jpg


DSC_6890_zpsegbamrsx.jpg


DSC_6892_zps8na1w7uu.jpg


DSC_6893_zpsa1fec5ta.jpg
 
Very nice very nice

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Lekker hoor, gratz met tokkie!
 
Op naar je koei Jet!
 
Lekker hoor en welkom bij de tokkies!
 
Yes de tok is binnen  :) nu snel voor de koei ...........helaas aankomend weekend geen tijd dus hopelijk het weekend daarna.
 
Terug
Bovenaan Onderaan