BasBQ
Beef en Steak

Paasweekend Halve Ribeye en Gyros

 
 
 

Sander288019

Kooltjesharker
Berichten
132
Afgelopen zonnig paasweekend weer de BGE aan gehad.

1e paasdag een halve argentijnse ribeye gemaakt. Deze indirect low en slow tot 53 graden laten komen (geen foto van op BBQ. De Fireboard Drive deed het werk en dan blijf je van de dome af ;) 'Ain't cooking when your looking zeg maar)
Eerst de ribeye ingesmeert met mosterd en als kruiden de Noskos Beef kruiden gebruikt.
Dit was een goeie kruidige combi (kids vonden het iets te soms. Oeps...)
Waarschijnlijk doordat ik de ribeye eerst wat getrimmed heb en opengeslagen. Daar ook mostered en kruiden gedaan. Volgende keer alleen de buitenkant zelf alleen. Binnenkant blijven de kruiden wel zitten.


Ribeye 1.jpg


Ribeye 2.jpg

Ribeye 3.jpg
Ribeye 4.jpg


2e Paasdag stond er gyros van procureur op het programma.
Deze in plakken gesneden, even in de olie gezet en daarna de Noskos Gyros kruiden gebruikt. Dit rook al heerlijk!
Er waren wat zorgen of de kruiden niet te riant was, maar achteraf had dit best nog kruidiger gemogen.

De gyros eerst direct gegerilled tot rond 60 en daarna indirect (zodat de volgende plakker er op konden) tot ~72

Deze in stukjes gesneden en op een flatbread met knoflooksaus (foei geen tzatziki nee...)
Nog genoeg over (nog niet in stukjes) us dit vandaag in stukjes gesneden en opgebakken nog heerlijk bij de lunch :)
En misschien nog wel lekkerdere omdat de kruiden ingetrokken waren en de stukjes rondom crispy waren.

Bedankt voor het lezen

Gyros 2.jpg


Gyros 3.jpg

Gyros 4.jpg

Gyros 5.jpg
 
Dat ziet er allemaal weer heerlijk uit!

Die nieuwe rub moet ik ook maar eens snel gaan bestellen, die gyros hier overal op het forum ziet er aanstekelijk goed uit. 😋😋
 
Dat waren twee goede paasdagen! Eerst ribeye en dan gyros. Mag ik langskomen met Pinksteren? 😉
 
Zo kom je de Pasen wel door
 
Terug
Bovenaan Onderaan