BasBQ
Beef en Steak

Paasmenu, Big Bob Gibson smoked pork tenderloin met cherry glaze

mkorpershoek

Vuurmaker
Berichten
66
Van de week een prachtig receptje uitgeprobeerd uit het boek van Big Bob Gibson. Varkenshaas met een kersen glaze. Als eerste de haas een nachtje in de marinade geplaatst met als een van de bestand delen Cherry Coke. Wel grappig heeeeeel vroeger dronk ik dat nog wel eens.



Ze kwamen er prachtig uit. Daarna het eitje naar 250 Fahrenheit opgestookt met mijn nieuwe BBQ guru. Voor een uurtje roken met kersenhout



En daarna 10 minuten met de glaze erop



En smikkelen maar !



Wat vonden we ervan ?

Het was zeker voor herhaling vatbaar. Vlees mals en sappig en het was een mooie zoet en hartige combi


 
Lekker, heb deze ook eens gemaakt, maar besef me nu dat dit alweer te lang geleden is  :p
 
Ziet er heerlijk uit!!
Heb je nog een recept van de marinade en de glaze??
 
Ja... dat lust ik, mooie kleur, ziet er echt helemaal prima uit!
 
Is dat niet heeeeel zoet? Ik bedoel, van cherry coke gecombineerd met bruine suiker  vallen mijn vullingen al uit als ik het in het recept zie staan.... Of valt het allemaal erg mee?

Het lijkt me wel een kindvriendelijk recept, dus ik begrijp Emiel wel.
 
Goed idee! Ga het hier proberen op mijn eigen proef kids
 
heerlijk.. te lang geleden dat ik deze gemaakt heb

@ Dominique, dat zoete valt wel mee, de cola zorgt er voor dat het vlees malser wordt vanwege de zuurgraad. vergelijk het met een nachtje in azijn leggen cola is namelijk net zo zuur alleen doordat er z'n berg suikers in zitten proef je dat niet
 
Voor diegene die wel eens bij de Ikea balletjes met die bessen saus zijn wezen eten met de kids. Daar moet je een beetje aan denken bij dit recept. Je houdt best veel glaze over die heb ik als saus gebruikt. En Dominique zoals altijd met Amerikaanse gerechten worden er veel suikers gebruikt.
De marinade proefde ik niet echt heel sterk door het vlees heen. Het werd uiteindelijk heel mals en sappig met een vleugje fruitsmaak van de cherry coke
 
Heerlijk, schuif maar door!
 
mkorpershoek zei:
En Dominique zoals altijd met Amerikaanse gerechten worden er veel suikers gebruikt.

Ha Michel, ja dat merk ik inderdaad, alles is echt megazoet! Ik had van het weekend jalape?o-cheddar cornbreadmuffins gemaakt.... Leken wel cupcakes, zo zoet. Brrrr. Maar dit terzijde.

Dank voor je antwoord!
 
Terug
Bovenaan Onderaan