Hoi,
(Uiteraard heb ik wat onderzoek gedaan en o.a. de thread brikettentest gelezen)
De vraag waar ik een antwoord op wil is: Naar welke briketten/ houtskool moet ik overstappen voor mijn Weber 57?
Eisen:
Ik gebruik nu Weber Long Lasting briketten en daar ben ik super tevreden over omdat:
- Ik daar perfect een SNAKE mee kan bouwen en die 15 uur op constante temperatuur blijft
- Ik lekker lang kan BBQ'en
Ja ik weet het er komt enorm veel as van af, maar ik heb er geen last van, zelfs niet bij een run van 15 uur. Ja klopt de hele BBQ ligt vol maar wat zou het.
Probleem is dat die dingen nu wel heel erg duur worden: Bij de Gamma ?15,00 per 8Kg terwijl dat met de oude variant ?10 per 7 Kg was (dat scheelt bijna 50 cent per kilo en er gaan toch aardig wat zakjes door zeg maar
)
Wat kunnen jullie me adviseren?
Black Ranch is heel erg goed maar daar zitten gigantische blokken in die ik in mijn Weber niet aan de praat krijg en ik kan er geen SNAKE mee maken. Ik merk zelf dat die grote blokken niet werken in een Weber / niet keramische BBQ.
EcoBrasa vind ik veel te duur
Die dammers lijken me wel wat maar volgens mij kan ik daar geen SNAKE mee maken
Ook niet onbelangrijk, wat ligt er zoal op de BBQ:
- (goede) hamburgers
- Kip (kippenpoten, bouten, wings, lollies)
- Sateh
- Hasselback aardappelen
- Paprika
- Mais
- 'groente taartjes'
- procereur (keer of 4 pj)
- picanha (keer of 4 pj)
Alvast hartelijk bedankt!!!
https://www.youtube.com/watch?v=XiGRbyg_zeI
Hier een overzichtje van prijzen per kg maar ook wat ik per jaar ongeveer kwijt zou zijn. Dan worden de verschillen best wel duidelijk.
Prijs # KG Prijs per kg 140Kg
Weber Oud ? 10,00 7 ? 1,43 ? 200,00
Weber ? 15,00 8 ? 1,88 ? 262,50
Dammers ? 10,00 10 ? 2,10 ? 294,00
Ecobrasa ? 22,95 10 ? 2,30 ? 321,30
(Uiteraard heb ik wat onderzoek gedaan en o.a. de thread brikettentest gelezen)
De vraag waar ik een antwoord op wil is: Naar welke briketten/ houtskool moet ik overstappen voor mijn Weber 57?
Eisen:
- Ik wil de SNAKE methode kunnen toepassen voor low & slow
- Ik wil ook lekker lang 'normaal' (2a3 uur) kunnen BBQ'en
Ik gebruik nu Weber Long Lasting briketten en daar ben ik super tevreden over omdat:
- Ik daar perfect een SNAKE mee kan bouwen en die 15 uur op constante temperatuur blijft
- Ik lekker lang kan BBQ'en
Ja ik weet het er komt enorm veel as van af, maar ik heb er geen last van, zelfs niet bij een run van 15 uur. Ja klopt de hele BBQ ligt vol maar wat zou het.
Probleem is dat die dingen nu wel heel erg duur worden: Bij de Gamma ?15,00 per 8Kg terwijl dat met de oude variant ?10 per 7 Kg was (dat scheelt bijna 50 cent per kilo en er gaan toch aardig wat zakjes door zeg maar

Wat kunnen jullie me adviseren?
Black Ranch is heel erg goed maar daar zitten gigantische blokken in die ik in mijn Weber niet aan de praat krijg en ik kan er geen SNAKE mee maken. Ik merk zelf dat die grote blokken niet werken in een Weber / niet keramische BBQ.
EcoBrasa vind ik veel te duur
Die dammers lijken me wel wat maar volgens mij kan ik daar geen SNAKE mee maken
Ook niet onbelangrijk, wat ligt er zoal op de BBQ:
- (goede) hamburgers
- Kip (kippenpoten, bouten, wings, lollies)
- Sateh
- Hasselback aardappelen
- Paprika
- Mais
- 'groente taartjes'
- procereur (keer of 4 pj)
- picanha (keer of 4 pj)
Alvast hartelijk bedankt!!!
https://www.youtube.com/watch?v=XiGRbyg_zeI
Hier een overzichtje van prijzen per kg maar ook wat ik per jaar ongeveer kwijt zou zijn. Dan worden de verschillen best wel duidelijk.
Prijs # KG Prijs per kg 140Kg
Weber Oud ? 10,00 7 ? 1,43 ? 200,00
Weber ? 15,00 8 ? 1,88 ? 262,50
Dammers ? 10,00 10 ? 2,10 ? 294,00
Ecobrasa ? 22,95 10 ? 2,30 ? 321,30