BasBQ
Beef en Steak

Ouzo een Griekse trio?

 
 

Welmer

Pitmaster
Berichten
739
Met een zomervakantie in ons eigen landje in het verschiet (Corona bedankt...), van 2 weken zuid Frankrijk naar 1 week Tuitjenhoorn noord Holland :p , moeten we zelf maar een beetje de mediterrane sfeer creëren. Jullie hadden me al volop geïnspireerd met jullie griekse bbq gerechten dus ik moest ook maar eens aan de slag.
received_253699112749217.jpeg

Kipdij souvlaki op spies, bifteki op spies en Gyros van de BBQ zou het gaan worden. Als bij gerechten griekse tomatenrijst, tzaziki, en krieltjes op Griekse wijze en een turks brood. Alles lekker in de ochtend al voorbereid zodat de middag vrij was om even de voetjes omhoog te doen ;)
20200613_152449.jpg

De ouzo + glazen lagen in de vriezer, tijd om de bbq aante steken. Griekse muziek aangezet op de bluetooth parasol speaker (super leuk ding voor nog geen 10 eurootjes bij de kruidvat)
IMG_159206099242F.jpg
20200613_173259.jpg

Aardappeltjes stonden in de oven, tomatenrijst was afgekoeld, tijd om te grillen!!
20200613_173950.jpg
20200613_180224.jpg

Zo, klaar om op te dienen...
20200613_181959.jpg
20200613_182600.jpg
FB_IMG_1592118952091.jpg
Zo lekker en authentiek grieks heb ik in tijden niet gegeten. Wat een feest was dit!
Recepten komen nog in een ander draadje.
Bedankt voor het kijken 😋

20200613_212329.jpg
 
Grieks is heerlijk, had graag aangeschoven
 
Ziet er goed uit!!!

Ben ook benieuwd naar je recept voor de rijst, ik krijg maar geen goed recept gevonden.
 
Kijk dit is vakantie vieren heerlijk als alles lekker loopt muziek,eten,drankje en zo’n wat wil je nog meer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Leuk man, ik zal binnenkort ook maar eens een Griekse vakantie boeken hier in de tuin.
 
dat ziet er uit als een dagje heerlijk genieten.
jij heb je vakantie al gehad dit jaar 😂
 
Ziet er heerlijk uit, kijk uit naar je recepten.
 
Zo te zien had jij toch een behoorlijk geslaagd vakantieadres. Je komt niks tekort daar :cool:
Krijg er gewoon hoger van.
 
Dat ziet er zeker uit om ook eens te proberen, graag hoor ik wanneer je de recepten geplaatst heb.
 
Mooie rapportage. Ziet er erg smakelijk uit. Had graag een hapje meegeproefd.
Bij gebrek aan vliegtickets is dit het beste alternatief. 😋

By the way, ik mag van de huisarts wel in de hangmat maar geen hei....n. 🙃
 
Laatst bewerkt:
Griekse feestmaaltijd in Tuitjenhorn, dat is vlakbij. Daar had ik wel even willen proeven, ouzo’tje erbij......
 
Terug
Bovenaan Onderaan