BasBQ
Beef en Steak

Outdoorchef Montreux of Weber E-320?

  • Onderwerp starter Gehaktbal
  • Startdatum
Mooi bakkie hoor. Veel plezier ermee.  Ik ben benieuwd wat je er allemaal af gaat toveren!
 
mooie bbq hoor, dat er maar heel veel mooie en lekkere gerechten vanaf mogen komen
 
McPeet zei:
En wat voor weer het ook is, lekker om de 2 a 3 dagen bbq-en, staat hij toch het hele jaar buiten :D

P.S. Neem ook een 2e gasfles, niets vervelender dan een lege gasfles terwijl je aan het bbq-en bent

Haha, ja daar zat ik ook al aan te denken. Als 'ie vaak genoeg gebruikt wordt staat hij straks inderdaad gewoon de hele zomer buiten. Dus als je volgend jaar een E-210 Original te koop ziet staan op dit forum dan weet je dat mijn vrouw om is en ik heb mogen upgraden. :)

Dat van die gasfles is inderdaad een goede tip. Had ik zelf ook bedacht. Heb daarom afgelopen week al twee 5kg lichtgewicht BP flesjes gehaald. Past mooi onder de barbecue achter het deurtje.

El Fumarole zei:
Mooi bakkie hoor. Veel plezier ermee.  Ik ben benieuwd wat je er allemaal af gaat toveren!
Leo zei:
mooie bbq hoor, dat er maar heel veel mooie en lekkere gerechten vanaf mogen komen
Chef Martin zei:
Mooie aankoop hoor. Heel veel plezier ermee en ik ben erg benieuwd naar de creaties die je gaat maken

Bedankt allemaal. Ben zelf ook benieuwd. Ga eerst maar eens wat simpele zelfgemaakte sateetjes en hamburgers, e.d. erop gooien. Daarna wat dingen proberen uit Weber's grote barbecue boek (gekregen van mij vrouw). Zag er een paar lekkere dingen in staan. Ik vermaak me wel de komende tijd.  :D


 
Knuppel hoenderhok:

Ik begrijp service en kwaliteit. Van dat laatste ben ik altijd het meest gecharmeerd. In mij kleding,auto's , gereedschap, sport spullen of wat dan ook. Vaak krijg ik te horen, oh als Jeroen het heeft is het vast iets met een merkje. Ik koop niet voor het merkje maar omdat sommige dingen van bepaalde merken voor mij al jaren bewezen hebben dat het om kwaliteit gaat. Ik koop dus geen Gukkie omdat het. Mode is....

Echter hoe vaak ik hier niet de blindelings volg reacties zie van kwaliteit en service mbt Weber, vind ik soms tja, misschien iets te gemakkelijk?

Je kunt pas spreken van goede service als je meerdere keren een failure gehad hebt en dat dat goed opgelost is. En kwaliteit pas beoordelen als je vergelijkende materialen of producten gehad hebt over een langere periode.

Ik kan alleen maar na een jaar zeggen dat mij outdoor chef ZWITSERSE kwaliteit biedt en voor die  tig keer  per jaar erg goed is. Mits je je spul maar onderhoud en netjes onder een, in mijn geval, Weber hoes weg stopt.

En dat mij. 40cm diameter te klein is voor indirect zelfs met zijn drie?n. Dus minimaal 47 cm.

Ik denk wel dat ik een Weber ga kopen als vervanging van mijn outdoor. Niet omdat iedereen weber neemt voor service en kwaliteit, want die si goed en voor mijn gebruik waarschijnlijk outdoorchef ook goed genoeg, maar om het volgende.

VERKRIJGBAARHEID van de BBQ of de accessoires.

Namelijk uitbreidingen daar heeft webEr er meer van. En barbecook spul is dan wel vele malen goedkoper maar ook velen malen slechter. Echter door de Weber hegemonie, houden leveranciers voornamelijk alles van Weber op voorraad. En dus als je outdoorchef koopt, zul je vaak iets moeten bestellen ipv direct kunnen afnemen. En dat zal je net verkeerd uitkomen in het weekend.

Ik ben dus niet tegen Weber of de kwaliteit. Maar vind sommige wel standaard reageren, terwijl ze hun eerste Weber nog gebruiken.

Maar alleen al de drie branders vs de twee branders zouden voor mij de doorslag geven in het gebruik.
 
Hallo Jeroen,

Ik begrijp jouw reactie wel een beetje. Op basis van de antwoorden op mijn vragen dacht ik eerst ook: "Wordt er niet te veel met oogkleppen op gekeken naar het merk Weber?" Over de services van Outdoorchef en Weber kan ik niet oordelen. Ik heb hier geen ervaring mee. Mijn keus voor de Weber is uiteindelijk gebaseerd op de volgende punten:

  • De vele positieve recensies op het internet m.b.t. het merk Weber en dan met name wat betreft de bouwkwaliteit en de service.
  • De ietwat negatieve recensies op o.a. amazon.de m.b.t. roestvorming al na 1 of 2 jaar op Outdoorchef barbecues.
  • Veel betere verkrijgbaarheid van Weber accessoires.
  • Ten slotte (voor mij de belangrijkste): Persoonlijke indruk. De dealer waar ik uiteindelijk de Weber besteld heb, deed echt zijn best voor het merk Outdoorchef. Hij heeft zelfs nog een Hamilton 3+ G en een Perth 4+ G in elkaar gezet zodat ik een goede indruk kon krijgen. Ik vond ze zeker interessant. Met name vanwege de inklapbare zijbrander en werkbank, maar de bouwkwaliteit viel me erg tegen. Ze deden nogal gammel aan t.o.v. de Weber. Gammel deurtje, kap had aardig wat speling, lekbak en roosters deden goedkoop aan, etc. Daarnaast had de 3+ G een relatief lage kap en geen mogelijkheid voor een rotisserie.

Wat betreft 3 vs 2 branders en het oppervlak ben ik het helemaal met je eens, maar ik moest concessies doen vanwege de mobiliteit van de bbq en beschikbare ruimte in de tuin/schuur. In een ideale wereld had ik een Spirit E-320 gekozen met inklapbare zijbrander en grote wielen maar die bestaat niet. Toen bleven de Hamilton en E-210 over en mijn keus ging uiteindelijk naar de E-210 vanwege de degelijkheid.

Ik zeg niet dat Weber beter is. Ik zeg alleen dat ik er meer vertrouwen in heb n.a.v. met name mijn eigen indruk en de ervaringen van andere mensen op internet.

 
Mijn weber staat ruim 8 jaar buiten zonder hoes, ik zou zeggen dat de kwaliteit goed is. Het porselein van mijn onderkant had haarscheuren na ruim 4 jaar intensief gebruik en binnen een week had ik een nieuwe in huis.

Ik gebruikte mijn weber zeer intensief en het is gewoon een oerdegelijk ding. Ik heb van de week ook even een outdoorchef in huis gehad en dat is toch allemaal net iets minder stevig uitgevoerd. En ik hoorde vandaag van degene waar hij naar toe is dat er wat roest komt op ??n van de ventilatie roostertjes.

En weber heeft ook dingen die anders en beter kunnen maar voor het geld koop je een goed, degelijk product met een hele goede service en garantie. Vandaar dat de mensen hier erg enthousiast zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan