BasBQ
Beef en Steak

Ossenhaas Brasil

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Gisteren heb ik een mooi stuk verse gekoelde Braziliaanse ossenhaas (2,2kg) mogen uitproberen.
Na uitpakken en het verwijderen van het stukje vlies er mooi medaillons van gesneden en wat ossenhaaspuntjes.
4 van de stukken vlees via reverse sear op de Q gelegd (foto helaas beetje onscherp...).
De smaak was TOP!
Het overige van de filet mooi gevacumeerd, deels in de koelkast en deels in de diepvries voor de volgende sessie.

brasilbeef1_zps5cd08cb9.jpg


brasilbeef2_zpsf5eaca86.jpg



brasilbeef3_zps4e92360f.jpg


brasilbeef4wazig_zpsdc5bb6ce.jpg



brasilbeef4_zps6a9b830a.jpg
 
Ja inderdaad, alleen met peper en zout. Dez peper niet vers gemalen om verbranden te voorkomen (tip van Bert)
 
Lekker!
 
ziet er heerlijk uit Geert!
 
Dat ziet er heerlijk uit Geert!
 
dat is een prachtig stuk vlees Geert, ziet er heerlijk uit
 
Ziet er zeer smakelijk uit Geert!
Wat een goed leven hebben we eigenlijk toch :)
 
RedFox zei:
Ja inderdaad, alleen met peper en zout. Dez peper niet vers gemalen om verbranden te voorkomen (tip van Bert)

Ziet er heerlijk uit. Het is dan ook wel een erg mooi stuk vlees. Ik heb wel een vraagje. Kun je het dan niet beter achteraf met gemalen peper bestrooien? Persoonlijk vind ik vers gemalen peper vele malen lekkerder.
 
Zal dat zeker volgende keer proberen om te zien wat het effect is.
En over de kwaliteit van het vlees zal idd geen discussie ontstaan  ;)
 
Mooi stuk vlees zeg, 2,2 kg ! ik neem aan dat je hele familie langs is geweest of had je gewoon een paar dagen niks gegeten  ;)
 
Fijn stukje vlees Geert!
 
Zo Geert, mooi stukje ossehaas.
Als dit degene is waarover we gesproken hebben dan heb je een prima adres gevonden.
Deze haas wordt dus schoon geleverd. Dat stukje vlies mag geen naam hebben( heet zilvervlies).
Die heeft zeker goed gesmaakt.
 
Mooie tournedos, dat zou ik ook heerlijk vinden ;)
 
Chef Martin zei:
Ziet er heerlijk uit Geert. Mag ik vragen waar je dit prachtige stuk vlees vandaan hebt?
Martin, ik heb deze 2.2 kg (iets meer dan 4/5 LB) mogen ontvangen van een "nieuw contact" bij mij in de buurt die een vleeshandelsbedrijf runnen.
Dit keer was het chilled beef, dus niet ingevroren, alleen gekoeld bij 2C. (zie ook het label)
Volgende week krijg ik een stuk diepgevroren van een andere Braziliaanse slachterij, die stukken zijn 1,5kg. (3/4 LB)
Ook die zal ik na ontdooien testen.


 
Terug
Bovenaan Onderaan