Beef en Steak

Opgevulde ananas.

Schumi_wk

Kooltjesharker
Vakantieherinneringen, wat zijn ze mooi. Denkend aan mijn allereerste reis naar de Dominicaanse republiek kwam het sap me terug in de mond van de allereerste 'echte' ananas. Zo sappig en zoet dat kan je niet vinden in de lage landen.
Daarom deze ananas opgevuld met gehakt.

Recept zelf samengesteld, met wat nog in huis aanwezig was.
IMG_20250815_172004.jpg
IMG_20250815_174116.jpg

IMG_20250815_175429.jpg

IMG_20250815_182302.jpg

Als hydratatie gekozen om een Paix Dieu te drinken gebrouwen in januari 2025. Het glas is sluikreclame voor mijn overbuur die brouwer is van dit heerlijk bier.
IMG_20250815_182754.jpg

Als wachtbordje garnalen die de dag ervoor gepeld waren.
IMG_20250815_183051.jpg

IMG_20250815_194655.jpg

Pluspunten:
- De fotos zijn gelukt.
- De vakantie destijds was beter.

Minpunten:
- Vlees was door het ananassap heel zoet en mul geworden.
- Ananas was slap geworden, deze had ondertussen ondersteuning nodig.
- Eigenlijk een recept om vlug te vergeten.

Herhalingsgevaar: Zo goed als onbestaande, tenzij ik voor mezelf wil bewijzen dat het toch mogelijk is om lekker vlees uit een ananas te halen.

Herhalingsgevaar: Zo goed als onbestaande, tenzij ik voor mezelf wil bewijzen dat het toch mogelijk is om lekker vlees uit een ananas te halen.
Jammer dat het tegenviel Schumi.

je zou eventueel de ananas nog aan de onderkant kunnen voorzien van aluminiumfolie zodat die niet direct op het rooster staat.
Welke temperatuur heb je aangehouden en hoelang heb je hem op de Bbq gehad ?

Je zou eventueel de Bbq naar een indirecte hitten kunnen brengen van tussen de 180-200c en dan 25 tot 35 minuten aanhouden tot dat de interne temperatuur van het gehak tussen de 70-72c is. Misschien dat het er dan beter uit komt dan nu. Het lijkt me namelijk wel erg lekker :D

Ik heb deze op ongeveer 160°c directe hitte klaar gemaakt, gehakt tot rond de 70°c laten komen en dit heeft ongeveer een uur geduurd.

Wat ik nog dan bedacht heb is om rijst aan de binnenkant van de ananas en in de bodem te doen, dit absorbeert en zou dit probleem kunnen oplossen. In het land van ooit ga ik dit eens uitproberen.

Ik heb deze op ongeveer 160°c directe hitte klaar gemaakt, gehakt tot rond de 70°c laten komen en dit heeft ongeveer een uur geduurd.

Wat ik nog dan bedacht heb is om rijst aan de binnenkant van de ananas en in de bodem te doen, dit absorbeert en zou dit probleem kunnen oplossen. In het land van ooit ga ik dit eens uitproberen.
Of een laag couscous ;)?
Neemt veel vocht op en kan een zoetje goed hebben.

Ik vind het concept wel leuk! maar samen bereiden is wel lastig ja.
Gehakt zou ik apart in een skilletje doen samen met wat paprika, ui, knoflook maar dat verpest natuurlijk je idee

Als je in zo’n land fruit hebt gegeten smaakt het hier nooit meer goed genoeg, herkenbare bijkomstigheid 😅.

Terug
Bovenaan Onderaan