BasBQ
Beef en Steak

Op zoek naar recepten

K

karnivoor

Gast
Hallo BBQ'ers,

Ik kwam hier terecht in mijn zoektocht naar lekkere receptjes en ondanks dat ik in de winter niet echt aan het bbq'en ben wil ik toch altijd goed voorbereid de zomer in gaan dus vandaar mijn aanmelding hier.
Ik was echter in de tijd van aanmelden en het moment dat ik hier nu aan het schrijven was ik al weer vergeten dat ik me hier had aangemeld maar ik zag de mail met activering voorbij komen dus vond ik het ook zo net om even een berichtje te plaatsen. Bovendien heb ik ook een vraagje waar jullie als buitenlevers misschien ook iets zinnigs toe kunnen zeggen. Ik ben namelijk aan het kijken naar een tuin tafel. Nu was er hier in de buurt een massief houten tafel in de aanbieding voor een spotprijsje en ik dacht deze als tuintafel te benutten. Helaas is deze voor mijn neus weg gekaapt maar is het idee blijven hangen. Nu kwam ik op deze website de mogelijkheid tegen om zelf zo'n tafel te ontwerpen alleen is mijn vraag of deze ook voor buiten gemaakt zijn? Is het zo dat alle soorten massiefhout buiten kunnen staan of zijn er verschillende soorten? Ik ben namelijk fan geworden van een natuur look vandaar het hout :)

Ik hoop hier overigens veel  leuke maar ook eenvoudig lekkere recepten te vinden waarmee ik wat meer afwisseling in het bbq kan brengen dus jullie zullen me waarschijnlijk her en der wel tegenkomen!

Groetjes,
Karnivoor B-)
 
Welkom Karnivoor. Eet je wel eens groente?  :p

In principe kunnen alle massieve houtsoorten buiten staan, het zit 'm echter in de levensduur. Zo zal een vurehouten balk binnen 5 jaar (onbehandeld) wegrotten dan tropisch hardhout ongeveer 10 jaar. Maar voor alle hout soorten geldt: conserveren en onderhouden. Wanneer je een tafel met houten poten hebt, zal bij het voet gedeelte eerder verweren dan elders, ivm blijvende vocht tussen tegel en poot. Daarom raadzaam om iets onder de tafel te doen zodat hout van de grond af staat.
Houten tafels zijn altijd duur geweest, daarom zijn er veel alternatieven om goedkoper te maken. Denk bijvoorbeeld aan aluminium frame met houten blad.
Qua type hout zou ik niet te druk over maken, kies een tafel die jij mooi vind en onderhoud ze. Het onderhouden is weer afhankelijk van type hout die je hebt. Bijvoorbeeld tropisch hardhout moet je eerst borstelen, ontvetten en dan oli?en (ieder jaar als je geen grijze kleur wilt. Vurehout is eens per 5 jaar beitsen of goed lakken al voldoende. Informeer anders bij een goede tuinderszaak.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hoi welkom hier
 
Hallo van harte welkom! Dat alleen in de zomer is maar tijdelijk als je eenmaal geraakt ben door het virus is het altijd bbq weer :)
 
Welkom karnivoor!'n
 
karnivoor zei:
Hallo BBQ'ers,

Ik kwam hier terecht in mijn zoektocht naar lekkere receptjes en ondanks dat ik in de winter niet echt aan het bbq'en ben wil ik toch altijd goed voorbereid de zomer in gaan dus vandaar mijn aanmelding hier

Groetjes,
Karnivoor B-)

Waaaat in de winter geen BBQ???  :-O :-O  :-O
Voor de rest van harte welkom hoor  :p
 
Hoi Karnivoor welkom op het forum.
Eindelijk iemand op het forum die de Q niet aansteekt in de winter....nog niet...hahahaha
 
Welkom Karnivoor!
 
welkom!
 
Welkom enne welk jaargetijde het ook is, het is altijd BBQ weer ;-)
 
imacboy zei:
Welkom enne welk jaargetijde het ook is, het is altijd BBQ weer ;-)
Daar ben ik het helemaal mee eens....en Karnivoor van harte welkom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan