BasBQ
Beef en Steak

Op zoek naar een uitbeenmes

 
 
 
 

Rogier

Gemarineerd
Berichten
1.090
Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een goed uitbeenmees voor het ontvliezen en trimmen van vlees. Ik heb momenteel deze op het oog:

Waar ik voornamelijk over twijfel is of ik een flexibel of niet flexibel lemet moet nemen.
Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie goede tips voor een goed mes voor deze handelingen?
 
Voor de werkzaamheden die je opnoemt gebruik ik een niet flexibel mes en dat bevalt prima.

Ik kan me voorstellen wanneer je echt gaat uitbenen (dus om en tussen de botten gaat snijden) je een meer flexible mes gaat gebruiken.


Voor dit geld kan je overigens geen bult vallen.
 
Als je echt alleen wil uitbenen een niet flexibel mes een met een stijve rug een goed mes is van victorinox een uibeenhandschoen is overigens geen overbodige luxe ik zeg wel doe voorzichtig je wil geen slagers wonden zoals steken in je lies of onderbuik
 
Persoonlijk geen gebogen mes
Voor vlieswerk gebruik ik van hetzelfde merk de 22 cm
 
Denk dat het gewenning is en persoonlijke voorkeur. Ik heb bovenstaand mes em bevalt goed. Tegelijkertijd pak ik ook graag een flexibel fileermes.

Kwestie van ondervindenšŸ˜‰
 
Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een goed uitbeenmees voor het ontvliezen en trimmen van vlees. Ik heb momenteel deze op het oog:

Waar ik voornamelijk over twijfel is of ik een flexibel of niet flexibel lemet moet nemen.
Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie goede tips voor een goed mes voor deze handelingen?
Ik heb deze en vind hem heel fijn, ook voor ontvliezen trimmen. Net wat je gewend bent ook denk ik
 

tl;dr
Flexibel voor uitbenen (en vis), rigide voor wat jij er mee wilt doen. (Is in zekere mate ook voorkeur. Beide kopen kan ook geen kwaad, zeker niet voor dit soort prijsjes)
Wat Alex1975 zei kan ik me bij aansluiten, mocht je willen uitbenen, uitbeenhandschoen en een (op z'n minst lederen) schort zijn geen overbodige luxe.
Je zal de eerste niet zijn die zijn vingers/buik/lies ontdoet van een vliesje/huid (of erger)
 
Bedankt voor de waardevolle tips allemaal. Ik ben voor nu voor de niet-flexibele variant gegaan. Erg benieuwd!
 
Ik heb 25 !! Jaar runderen uitgebeend , en toen de flexibele 15 uitbeenmessen er kwamen was dit wennen maar na een tijdje wilde je niet anders meer . Ook voor het afvliezen en kantsnijden liever een krom flexibel mes, maar dan 1 of 2 maten groter
 
Een goed aanzetstaal is natuurlijk wel een must , als je hier niet zo bedreven in bent of je weet niet wat voor staal , beveel ik je een klapstaal aan
 
Terug
Bovenaan Onderaan