BasBQ
Beef en Steak

Op Twitter in een shit-storm beland

 
 

bulderdoos

Vuurmaker
Berichten
88
Met de hitte van deze dagen twittert het RIVM er (terecht) lustig op los over smog en adviezen voor mensen met luchtwegproblemen. Goed dat ze dat doen, want ik zou niet willen ruilen met een COPB pati?nt.

Dat leidt er helaas ook toe dat zelfbenoemd deskundigen en amateurwetenschappers de onoverkomelijke drang voelen om hun onderbuik leeg te laten lopen op het digitale medium.

Gisteren kon ik het niet laten, en ging in discussie. Een vermakelijk draadje voor de liefhebber van BBQ en vuur. Alhoewel, vermakelijk...als je niet uitkijkt word je er knap zuur van.



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Ach jongen van die mileufreaks wordt je zo simpel van. Ik ben zelf boer, en ook actief op Twitter en je wilt niet weten wat voor trollen leger ik over me heen krijg als ik iets laat zien. Hoe goed en bovenwettelijk je het ook doet altijd is er kritiek. En dan vooral van zogenaamde vegan freaks die alles maar op milieu gooien maar zelf 10 keer per jaar het vliegtuig pakken. Twitter is eigenlijk de South park uitzending geworden waarin iedereen in een prius reed en zijn Eigen scheten opsnuift.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk

 
wbrooymans zei:
Ach jongen van die mileufreaks wordt je zo simpel van. Ik ben zelf boer, en ook actief op Twitter en je wilt niet weten wat voor trollen leger ik over me heen krijg als ik iets laat zien. Hoe goed en bovenwettelijk je het ook doet altijd is er kritiek. En dan vooral van zogenaamde vegan freaks die alles maar op milieu gooien maar zelf 10 keer per jaar het vliegtuig pakken. Twitter is eigenlijk de South park uitzending geworden waarin iedereen in een prius reed en zijn Eigen scheten opsnuift.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
Herkenbaar! In de vriendengroep was ook een koppel van het overdreven 'groene activisten kamp'. Want; belangrijk voor de toekomst van de kleine van hem (1 jaar oud)..... Prima hoor, snap ik best, beetje verantwoording is niets mis mee...

Maar zoiets kun je natuurlijk niet met droge ogen vertellen als je; in een ongeisoleerde jaren 30 woning woont,  verhuisd bent van je werk AF (anderhalf uur extra rijden in de auto per dag), en deze groene boodschap verkondigd tussen letterlijk twee intercontinentale vakanties binnen een half jaar (Bali & Singapore)....

Anywayz; hij stond hier gisteren gewoon aan, heerlijk buikspekje..
 
Heerlijk die jaloezie dat ze ergens niet van kunnen genieten. Waarschijnlijk verhit door het weer.

Ik steek de bbq aan vanavond

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
SilverFox zei:
wbrooymans zei:
Ach jongen van die mileufreaks wordt je zo simpel van. Ik ben zelf boer, en ook actief op Twitter en je wilt niet weten wat voor trollen leger ik over me heen krijg als ik iets laat zien. Hoe goed en bovenwettelijk je het ook doet altijd is er kritiek. En dan vooral van zogenaamde vegan freaks die alles maar op milieu gooien maar zelf 10 keer per jaar het vliegtuig pakken. Twitter is eigenlijk de South park uitzending geworden waarin iedereen in een prius reed en zijn Eigen scheten opsnuift.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
Herkenbaar! In de vriendengroep was ook een koppel van het overdreven 'groene activisten kamp'. Want; belangrijk voor de toekomst van de kleine van hem (1 jaar oud)..... Prima hoor, snap ik best, beetje verantwoording is niets mis mee...

Maar zoiets kun je natuurlijk niet met droge ogen vertellen als je; in een ongeisoleerde jaren 30 woning woont,  verhuisd bent van je werk AF (anderhalf uur extra rijden in de auto per dag), en deze groene boodschap verkondigd tussen letterlijk twee intercontinentale vakanties binnen een half jaar (Bali & Singapore)....

Anywayz; hij stond hier gisteren gewoon aan, heerlijk buikspekje..

Nieuwe Weber? Go Anywayz?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
je weet je aardig stand te houden tussen die beter-weters, mijn peje gaat (eventjes in verband met de hitte) voor je af.
rustig gebleven en netjes antwoord gegeven. ik wil eigenlijk mijn steun in de discussie aan je geven, maar weet al dat ik dan ook aangevallen ga worden met zinloze argumenten en zelf geschreven onderzoeken. dus bij deze mijn respect. (en een like op het twitter forum)
 
wbrooymans zei:
Ach jongen van die mileufreaks wordt je zo simpel van. Ik ben zelf boer, en ook actief op Twitter en je wilt niet weten wat voor trollen leger ik over me heen krijg als ik iets laat zien. Hoe goed en bovenwettelijk je het ook doet altijd is er kritiek. En dan vooral van zogenaamde vegan freaks die alles maar op milieu gooien maar zelf 10 keer per jaar het vliegtuig pakken. Twitter is eigenlijk de South park uitzending geworden waarin iedereen in een prius reed en zijn Eigen scheten opsnuift.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
Hoeveel keer dat ik dat al niet gedacht heb. Zo'n overdreven aflevering maar ongelofelijk waarheid aan het worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
Brecht zei:
wbrooymans zei:
Ach jongen van die mileufreaks wordt je zo simpel van. Ik ben zelf boer, en ook actief op Twitter en je wilt niet weten wat voor trollen leger ik over me heen krijg als ik iets laat zien. Hoe goed en bovenwettelijk je het ook doet altijd is er kritiek. En dan vooral van zogenaamde vegan freaks die alles maar op milieu gooien maar zelf 10 keer per jaar het vliegtuig pakken. Twitter is eigenlijk de South park uitzending geworden waarin iedereen in een prius reed en zijn Eigen scheten opsnuift.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
Hoeveel keer dat ik dat al niet gedacht heb. Zo'n overdreven aflevering maar ongelofelijk waarheid aan het worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Gelukkig geen verplichting om er aan mee te doen.
 
Brecht zei:
wbrooymans zei:
Ach jongen van die mileufreaks wordt je zo simpel van. Ik ben zelf boer, en ook actief op Twitter en je wilt niet weten wat voor trollen leger ik over me heen krijg als ik iets laat zien. Hoe goed en bovenwettelijk je het ook doet altijd is er kritiek. En dan vooral van zogenaamde vegan freaks die alles maar op milieu gooien maar zelf 10 keer per jaar het vliegtuig pakken. Twitter is eigenlijk de South park uitzending geworden waarin iedereen in een prius reed en zijn Eigen scheten opsnuift.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
Hoeveel keer dat ik dat al niet gedacht heb. Zo'n overdreven aflevering maar ongelofelijk waarheid aan het worden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Grappig (en soms triest) hoe vaak south park toch dicht bij de waarheid blijkt te staan. Ik ontzettend moe van dit soort mensen die een mens geen pleziertje meer gunnen. Het is goed dat we nadenken over het milieu maar we moeten niet doorslaan
 
Ik erger mij meest aan het feit dat iedereen ongelofelijk overtuigd is en blijft van hun eigen superieure manier van leven.

Verstuurd vanaf mijn SM-T585 met Tapatalk

 
Ach weet je, we dragen allemaal op onze eigen manier een steentje bij. Die meute denkt dat wij plofkippen en andere slecht behandelde dieren roosteren. Daar komt dan nog bij dat wij het op hout doen en dus nog wat extra fijnstof de lucht in blazen. Dat is verre bezijden de waarheid maar goed dat stempel hebben wij nu eenmaal. Wat ik veel erger vind is het gebrek aan respect waarmee je behandeld word op dat twitterdraadje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
XJRBear zei:
Ach weet je, we dragen allemaal op onze eigen manier een steentje bij. Die meute denkt dat wij plofkippen en andere slecht behandelde dieren roosteren.

Ach ja, de plofkip is veel beter vwb co2 footprint dan welk bio kipje dan ook. En dan is het weer niet goed.

Wat dat betreft geluk dat de veganistenbrigade nog niet langsgekomen is, die hebben als enige oplossing geen vlees eten.
Hoe dat uiteindelijk met het milieu zit met al die voedingssupplementen die ook geproduceerd moeten worden weet ik niet...
 
[quote author=dennis]
Ach ja, de plofkip is veel beter vwb co2 footprint dan welk bio kipje dan ook. En dan is het weer niet goed.
[/quote]

Die informatie gaat er vanuit dat we allemaal altijd dezelfde hoeveelheid vlees blijven consumeren.
Ik heb juist de ervaring dat ik een stuk minder ben gaan consumeren, maar wel betere kwaliteit waar je meer tijd in hebt gestopt.

Dat gezegd hebbende verkoopt iedere slager, poelier of visboer liever een stuk vlees of vis waar een verhaal bij zit en er aandacht is geweest voor dierenwelzijn en milieu. Helaas willen de meeste hier niet voor betalen.
 
Barbeknoei zei:
Die informatie gaat er vanuit dat we allemaal altijd dezelfde hoeveelheid vlees blijven consumeren.
Ik heb juist de ervaring dat ik een stuk minder ben gaan consumeren, maar wel betere kwaliteit waar je meer tijd in hebt gestopt.

Dat is leuk in een westers land, maar wereldwijd neemt de consumptie nog steeds toe. Voordat dat wereldwijd minder gaat worden zijn we nog wel even verder.
Minder "goed" vlees of meer "plof" vlees is eventueel leuk voor dierenwelzijn, maar daar.schiet het milieu er niet heel veel mee op, al ligt het aan de verhouding natuurlijk.
Als je de veganisten moet geloven is geen vlees eten de oplossing.
Ik twijfel daar aan, want in vlees zitten ook bouwstoffen die we goed kunnen gebruiken.
Als we dat wereldwijd dmv industrieel geproduceerde supplementen moeten gaan compenseren vraag ik me af of we zo veel beter af zijn. Er zijn simpelweg heel veel mensen, due met elkaar heel veel eten. Allicht dat dat dan bij elkaar een grote vervuiler is, dat kan eigenlijk niet anders.

Barbeknoei zei:
Dat gezegd hebbende verkoopt iedere slager, poelier of visboer liever een stuk vlees of vis waar een verhaal bij zit en er aandacht is geweest voor dierenwelzijn en milieu. Helaas willen de meeste hier niet voor betalen.

Er zijn in het verleden "merken" in het leven geroepen waar verder, als je het goed leest, geen dieren mee geholpen zijn. Enige wat je dan leest is"langzaam groeiende kip". Mooi, prijs hoger, minder antibiotica, dat dan weer wel, maar vooral een langer miserabel leven. Daar betaal ik liever niet voor, dat zou afkopen van schuldgevoel zijn.
Anderzijds zijn er dan ook wel weer dieren die wel een goed leven hebben gehad, maar geen keurmerk oid.
Zelf ben ik van mening dat "goed" vlees (qua dierenwelzijn, dat is nog steeds niet per se goed voor het milieu) niet per se duurder hoeft te zijn.
Als je ziet dat een slachterij nu (en de varkens zijn duur) gemiddeld iets van ?2,50 (of zo) per kg varkensvlees betaald krijgt, waar dan ook de boeren nog van betaald moeten worden, dan zie je dat er best veel geld zit in de tussenhandel (inclusief waardevermeerdering van vleespakket naar schnitzel zeg maar). Voor mij mag die verhouding wel een beetje anders liggen.

 
dennis zei:
Barbeknoei zei:
Die informatie gaat er vanuit dat we allemaal altijd dezelfde hoeveelheid vlees blijven consumeren.
Ik heb juist de ervaring dat ik een stuk minder ben gaan consumeren, maar wel betere kwaliteit waar je meer tijd in hebt gestopt.

Dat is leuk in een westers land, maar wereldwijd neemt de consumptie nog steeds toe. Voordat dat wereldwijd minder gaat worden zijn we nog wel even verder.
Tuurlijk. Wij Westerse hebben ook genoeg veroorzaakt en je moet ergens beginnen.
Op jezelf heb je de meeste invloed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Barbeknoei zei:
Tuurlijk. Wij Westerse hebben ook genoeg veroorzaakt en je moet ergens beginnen.
Op jezelf heb je de meeste invloed.

Mee eens.
Maar het blijft een lastige afweging vind ik.
Wil je dat die paar kilo vlees die he met je gezin per week wegwerkt een goed leven heeft gehad, of wil je dat er voor die paar kilo zo weinig mogelijk co2 is uitgestoten. Een gezonde mix is daarin best moeilijk.
Ik ben altijd heel blij met Australisch angus rundvlees, maar vwb co2 is dat hier ongeveer het beroerdste dat je kunt pakken volgens mij.
Ik probeer ook wel op te letten dat ik bv vlees pak dat in hetzelfde land opgegroeid en geslacht is; geen gesleep met levende dieren, maar ja, land van opgroeien Australi? en land van slachten Australi?, daar heb je dan weer niet zo veel aan.

Ik heb werkelijk geen idee wat nou slim is.
Hier in de buurt heb je nog ban die taurossen lopen in de uiterwaarden. Wordt er zo nu en dan eentje van geslacht. Je zou denken dat die een goed leven hebben gehad. Maar dat vlees is niet echt geweldig. Dan kun je dat beest net zo goed niet slachten.
 
dennis zei:
Barbeknoei zei:
Tuurlijk. Wij Westerse hebben ook genoeg veroorzaakt en je moet ergens beginnen.
Op jezelf heb je de meeste invloed.

Mee eens.
Maar het blijft een lastige afweging vind ik.
Wil je dat die paar kilo vlees die he met je gezin per week wegwerkt een goed leven heeft gehad, of wil je dat er voor die paar kilo zo weinig mogelijk co2 is uitgestoten. Een gezonde mix is daarin best moeilijk.
Ik ben altijd heel blij met Australisch angus rundvlees, maar vwb co2 is dat hier ongeveer het beroerdste dat je kunt pakken volgens mij.
Ik probeer ook wel op te letten dat ik bv vlees pak dat in hetzelfde land opgegroeid en geslacht is; geen gesleep met levende dieren, maar ja, land van opgroeien Australi? en land van slachten Australi?, daar heb je dan weer niet zo veel aan.

Ik heb werkelijk geen idee wat nou slim is.
Hier in de buurt heb je nog ban die taurossen lopen in de uiterwaarden. Wordt er zo nu en dan eentje van geslacht. Je zou denken dat die een goed leven hebben gehad. Maar dat vlees is niet echt geweldig. Dan kun je dat beest net zo goed niet slachten.
Probeer dan ook nog mee te nemen welk voer je vlees heeft gehad en waar dat vandaan komt. Dan ben je helemaal goed bezig

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Ik heb er eerlijk gezegd helemaal schijt aan wat die mensen roepen. Ik leef zoals ik wil leven.  En hun op die manier. Maar dat opdringerige van die milieu en vegan terroristen word een beetje irritant


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Kwa milieu hoef je echt niet te stoppen met vlees eten. Die impact is veel te laag.
Zolang er nog iedere dag gemiddeld 20000 lijnvluchten zijn, de 15 grootste zeeschepen per dag net veel uitstoten als alle auto's wereldwijd en de industrie hun uitstoot niet hoeven te verlagen als ze extra betalen blijf ik lekker leven zoals ik nu doe.

Kwa dierenwelzijn is er mss wel wat te doen: kip (incl eieren) en varken uit Oost Europa is eigenlijk een no go. Wagyu leeft onder omstandigheden die we eigenlijk niet moeten willen en zuid Amerikaans vlees is ook wel discutabel.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk

 
wbrooymans zei:
Kwa milieu hoef je echt niet te stoppen met vlees eten. Die impact is veel te laag.
Zolang er nog iedere dag gemiddeld 20000 lijnvluchten zijn, de 15 grootste zeeschepen per dag net veel uitstoten als alle auto's wereldwijd en de industrie hun uitstoot niet hoeven te verlagen als ze extra betalen blijf ik lekker leven zoals ik nu doe.

Kwa dierenwelzijn is er mss wel wat te doen: kip (incl eieren) en varken uit Oost Europa is eigenlijk een no go. Wagyu leeft onder omstandigheden die we eigenlijk niet moeten willen en zuid Amerikaans vlees is ook wel discutabel.

Verstuurd vanaf mijn EML-L29 met Tapatalk
Precies dit. Ik betaal ook liever wat meer voor een beter stuk vlees. Maar mensen zijn ook erg blind. Ook ten opzichte van boeren vindt ik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan