BasBQ
Beef en Steak

Ook maar aan de gerookte kip

de kipfingers marineer ik ook ca 24 uur in de karnemelk
 
Ziet er erg goed uit!
 
Vergat nog te vragen, die kerntemp Piet? Standaard adviseren ze 75?C, maar ja, dat is kort aantikken, dus ik neem aan dat die 67 van jou gewoon "veilig" is omdat het gedurende lange tijd al in die buurt hangt. Klopt dat of moet ik oppassen met bejaarden? :D

That what doesn't make you stronger... of zoiets :D
 
lekker hoor!
 
noskos zei:
.... Klopt dat of moet ik oppassen met bejaarden? :D

.....

Ik geef ook af en toe wat gerookte kip aan m'n ouders, en dat doe ik echt niet vanwege de riante erfenis. ;)

Salmonella bacteri?n gaan bij 60C na 12 minuten dood. De tijd van 60C naar 67C schat ik op bijna een uur, dus ik denk dat ze dat niet overleven. Voor E-coli houd de USDA 150F aan , dat is 65,5C.
Dus ik ben er niet zo bang voor. Ik vraag me trouwens af wat de industrie aanhoud, sommige commerci?le gerookte kip is zelfs nog een beetje rose, al zou dat ook door toevoegingen kunnen komen. Als ik weer eens bij ons op de zaak ben zal ik daar eens een voedseltechnoloog over lastig vallen.

 
OK, dan doe ik de volgende keer op 67?C, ik kwam trouwens ook een kleine zone tegen rond de 67, dus ik denk dat het er alleen maar nog beter op kan worden!
 
Ik lees mensen die de kip een uurtje in de pekel leggen, maar sommigen ook 24 uur en van alles er tussenin. Maakt dat nog iets uit voor het eindresultaat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan