BasBQ
Beef en Steak

ook hier is blik in kip gepasseerd.

 
 

Truckdiver

Tondelzoeker
Berichten
11
gisterenavond ook de blik in kip gemaakt.
Was eerst de bedoeling met het bierblik te werken maar toch maar een colakip gemaakt.
Wist niet zeker over de biersmaak te overheersend zou zijn en dat willen de kinderen nog niet?
Dan maar begonnen met een tokkie van een 1.5KG
zogw.jpg

haar jasje opengemaakt om wat bacon over de kipfilets te leggen en jasje er terug over nadien.
h8aad.jpg

Ingesmeerd met een mengsel van paprikapoeder,peper,look,gedroogde tijm en olijfolie.
h8t5.jpg

Hierna het blik ingebracht en de Q op voor een tweetal uur op 180GR
qyod.jpg

Dan ook maar snel nog wat kippelollies gemaakt voor de kinderen indien ze de kip niet zouden willen.
41ew0.jpg

Die heb ik gerubd met gewoon kippekruiden uit de bus.
En nog op het einde van de sessie de kip en lollies gerubd met een Colarub
De kip was na een 2uur klaar,nog niet helemaal dat de botjes eruit vielen maar heb dan ook liever nog een wat peuzelwerk eraan.
Met wat gebakken aardappeltjes erbij en groentjes was het meer dan genoeg op een zaterdagavond.
jben.jpg

En de lollies waren zeker de moeite om te doen.
9k4t.jpg
 
dat is zeker een goede maaltijd geweest.
welkom bij de tokkies
 
Mooi hoor!
 
Een welverdiende Tokkie man, en wat een leuk idee om onder de "jas" wat bacon te doen. Ga ik zeker zelf ook een keer proberen.
 
Thx allemaal :-D
@150degrees
Ga volgende keer de file wel direct wat bij kruiden/insmeren voordat ik de bacon erop doe en zijn jasje terug sluit
Dan moeten de rub of marinades al niet meer door het vel en de bacon geraken om de file's smaak te geven!
 
Lekkah!

Gefeliciteerd met je tokkie
 
Congrats met een lekker kippie en je Tok!!
 
Ziet er heel lekker uit.. De smaak van het bier overheerst trouwens niet, en de alcohol is met deze temperaturen wel verdampt..  :D
 
Congrats met je Tokkie
 
gefeliciteerd met je hoender!
 
Terug
Bovenaan Onderaan