BasBQ
Beef en Steak

Ook hier goddelijke Pastrami gemaakt.

Jet zei:
WOW Rick mijn complimenten wat ziet je pastrami er schitterend uit :x  ik ben blij dat ik je heb kunnen inspireren en dat je wat aan mijn tips had ;)

Slim stukje huisvlijt zo met die pvc-buisjes en sat? pennen :)
Wat een prachtig stuk vlees, die laatste paar foto's van de aangesneden pastrami en je broodje........echt super JUMMIE =P~ krijg nu gelijk trek in pastrami :D gelukkig vond de rest van het gezin het ook lekker.
De volgende keer zeg ik ook niets meer tegen buren of familie ;) dan hebben wij tenminste genoeg :D ok? 1 buuf mag proeven, zij kookt regelmatig Surinaams en krijgen wij ook vaak wat dus die moet ik te vriend houden :))

Vond jij de pastrami zo heerlijk/perfect of zou je toch nog iets veranderen qua samenstelling brine, kruiden, bereidingswijze om de pastrami nog perfecter te krijgen? :-?

Dank voor je reactie.
Ja, hij was echt goed. In principe zou ik niets veranderen (behalve, zoals ik omschreef, dat ik nu thuis zou blijven om het vlees toch dagelijks te kunnen draaien) maar uit nieuwsgierigheid misschien een keer met een totaal andere brine/inmaakkruiden. Gewoon, omdat ikzelf het wel leuk vindt dingen te proberen en soms een beetje af te wijken van "de bekende weg".
Soms valt dat tegen, en soms blijkt het fantastisch te smaken.
 
Erg mooi resultaat, ik moet toch dringen ook eens pastrami gaan maken, als is het maar om te weten hoe het smaakt.
 
Heel mooi gemaakt. Ziet er echt smaakvol uit.

Ik ben alleen op een of andere manier niet echt weg van steranijs. Is dat heel erg aanwezig? Of juist niet.
Ik heb een rub waar het in zit. En gebruik die nauwelijks. Vind het in die rub erg overheersend.

Wel heel gaaf om te maken dit recept. Alleen al de voorpret van de weken er voor. Top dit
 
Bram zei:
Heel mooi gemaakt. Ziet er echt smaakvol uit.

Ik ben alleen op een of andere manier niet echt weg van steranijs. Is dat heel erg aanwezig? Of juist niet.
Ik heb een rub waar het in zit. En gebruik die nauwelijks. Vind het in die rub erg overheersend.

Wel heel gaaf om te maken dit recept. Alleen al de voorpret van de weken er voor. Top dit

Het Is een flinke smaak explosie die je proeft. Dus 1 of 2 kruiden minder, of een alternatief ervoor kan makkelijk.
Ik heb geprobeerd het recept van Jet te volgen, maar moest voor 1 of 2 kruiden een alternatief zoeken.
Kan overigens niet echt zeggen dat de steranijs overheerst. Heb er ook niet echt op gelet zeg maar.
Misschien dat je het proeft als je er op gefocust bent.
Gewoon doen Bram. Laat als je twijfelt de steranijs achterwege. Er is smaak genoeg.
Prachtig project  :D
 
Henkie zei:
Dit staat bij mij zeer zeker ook nog op de BBQ bucket list. Ziet er echt super uit.
Ik vind dit soort langere projecten altijd erg leuk, zelf bacon maken is elke keer weer genieten, zowel het proces als het opeten.
Enige jammere vind ik wel dat brisket zo veel geld kost.

Je zou kunnen experimenteren met goedkopere delen zoals een rundernek.... vergt iets meer slim snijwerk om zenen te omzeilen maar is te doen hoor!
 
Ridevi71 zei:
Bram zei:
Heel mooi gemaakt. Ziet er echt smaakvol uit.

Ik ben alleen op een of andere manier niet echt weg van steranijs. Is dat heel erg aanwezig? Of juist niet.
Ik heb een rub waar het in zit. En gebruik die nauwelijks. Vind het in die rub erg overheersend.

Wel heel gaaf om te maken dit recept. Alleen al de voorpret van de weken er voor. Top dit

Het Is een flinke smaak explosie die je proeft. Dus 1 of 2 kruiden minder, of een alternatief ervoor kan makkelijk.
Ik heb geprobeerd het recept van Jet te volgen, maar moest voor 1 of 2 kruiden een alternatief zoeken.
Kan overigens niet echt zeggen dat de steranijs overheerst. Heb er ook niet echt op gelet zeg maar.
Misschien dat je het proeft als je er op gefocust bent.
Gewoon doen Bram. Laat als je twijfelt de steranijs achterwege. Er is smaak genoeg.
Prachtig project  :D

Ok, super. Of miss 1 steranijs er in. Het hoort er nu eenmaal in. Moet die kruiden mix nu ook klein gemaakt worden? Shit man. Het begint nu toch wel te kriebelen. Zeker nu ook de buikspek in de pekel zit. Heb allemaal een vermoeden dat ik op een onbewaakt moment kruiden ga inslaan en pastrami ga maken
 
Bram zei:
Ok, super. Of miss 1 steranijs er in. Het hoort er nu eenmaal in. Moet die kruiden mix nu ook klein gemaakt worden? Shit man. Het begint nu toch wel te kriebelen. Zeker nu ook de buikspek in de pekel zit. Heb allemaal een vermoeden dat ik op een onbewaakt moment kruiden ga inslaan en pastrami ga maken

1 steranijs is een goeie. Mocht je het niet lekker vinden, weet ik nog wel een adresje  :D
Ik heb de kruidenmix niet echt gemalen. Het ligt er tenslotte 2 weken in. Je kan het natuurlijk wel doen. Kans is wel dat de smaken (steranijs, kaneelstokje) wat sterker worden. Maar zeker weten doe ik het ook niet hoor.

Wat je alvast kan doen is inderdaad een beetje de kruiden gaan verzamelen. Die zijn toch nooit weg.
(en dan wordt de drempel wel heel laag hoor, om er aan te beginnen..... :D  )
En wat houdt je tegen? ff een mixje en een pekel maken, vlees erin. Met anderhalf uurtje ben je een heel eind.
Vervolgens even elke avond je vlees draaien...? Waar hebben we het over?
Gewoon doen man.
 
Ridevi71 zei:
Bram zei:
Ok, super. Of miss 1 steranijs er in. Het hoort er nu eenmaal in. Moet die kruiden mix nu ook klein gemaakt worden? Shit man. Het begint nu toch wel te kriebelen. Zeker nu ook de buikspek in de pekel zit. Heb allemaal een vermoeden dat ik op een onbewaakt moment kruiden ga inslaan en pastrami ga maken

1 steranijs is een goeie. Mocht je het niet lekker vinden, weet ik nog wel een adresje  :D
Ik heb de kruidenmix niet echt gemalen. Het ligt er tenslotte 2 weken in. Je kan het natuurlijk wel doen. Kans is wel dat de smaken (steranijs, kaneelstokje) wat sterker worden. Maar zeker weten doe ik het ook niet hoor.

Wat je alvast kan doen is inderdaad een beetje de kruiden gaan verzamelen. Die zijn toch nooit weg.
(en dan wordt de drempel wel heel laag hoor, om er aan te beginnen..... :D  )
En wat houdt je tegen? ff een mixje en een pekel maken, vlees erin. Met anderhalf uurtje ben je een heel eind.
Vervolgens even elke avond je vlees draaien...? Waar hebben we het over?
Gewoon doen man.

Daar heb je een punt. Ik weet even niet hoe zwaar de puntborst nou ook al weer was. Dacht zn 3kg. Dat kleinmaken dacht ik dat nodig was. Omdat je maar de helft van de mix nodig hebt. Dacht ik gelezen te hebben in Jet haar draadje. Dus die grote stukken moet ik dan beetje op gevoel verdelen.
Ik zie eigenlijk ook geen reden waarom niet. Eerst de buikspek maken. En dan kruiden verzamelen. Goed plan.
 
Bij mij was tie 2.5 kilo. Moest uiteindelijk na het pekelen in 2 stukken omdat het niet in zijn geheel in een vacu?m zak paste.
 
Ik ben absoluut geen liefhebber van steranijs :-$ maar de kruidenmix voor pastrami is zo'n mooi palet van kruiden dat het er wel echt in hoort........alle geuren en smaken komen met deze kruiden bij elkaar  dus ik zou het gewoon gebruiken ;)
 
Jet zei:
Ik ben absoluut geen liefhebber van steranijs :-$ maar de kruidenmix voor pastrami is zo'n mooi palet van kruiden dat het er wel echt in hoort........alle geuren en smaken komen met deze kruiden bij elkaar  dus ik zou het gewoon gebruiken ;)

Gelukkig. Dan kan het er gewoon door. Ben even aan het Google naar een adres waar ik de kruiden kan bestellen. Om nu de locale super af te struinen lijkt me geen optie.
En als er een helft over blijft heb ik mooi een restje voor porkstrami. Nooit weg lijkt me :)
 
Heb je een Turk in de buurt? Scheelt veel centjes!
 
Sander72 zei:
Heb je een Turk in de buurt? Scheelt veel centjes!

Er zitten wel diverse toko's in Breda. Miss ook een optie?
 
Breda? Das hier nie zo ver vandaan  :)
Toko, Turk. Al die soort winkeltjes zijn aanzienlijk goedkoper.
Overigens zijn ook nagenoeg alle kruiden in een super te koop hoor.
In Breda zit toch ook zo een AH XL, of Jumbo XL (of hoe heet het...) Jumbo Foodmarkt heet het!
 
Ridevi71 zei:
Breda? Das hier nie zo ver vandaan  :)
Toko, Turk. Al die soort winkeltjes zijn aanzienlijk goedkoper.
Overigens zijn ook nagenoeg alle kruiden in een super te koop hoor.
In Breda zit toch ook zo een AH XL, of Jumbo XL (of hoe heet het...) Jumbo Foodmarkt heet het!

Idd. Ongeveer 30min rijden tot Dinteloord.

Kan ook bij een jumbo/ah XL gaan kijken. (Off topic, bij Jumbo xl verkopen ze mega veel soorten kaas) Toko zitten meer in de binnenstad. Dan ben ik de winst weer aan parkeergeld kwijt haha. Heb het lijstje met ingredi?nten al in m'n notities staan.... Dus begin is al gemaakt. Even een Brine Bucket zoeken en aan de gang.
 
Gaat goed komen
Succes Bram.
We zien je topic wel verschijnen.
 
 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.157
Kwam hier op terecht omdat ik een receptje aan het zoeken was om deze zomer eens pastrami te maken.

Dat ontzouten, wat houdt dat precies in?
 
Dan leg je het nog in een bak water zodat de zout concentratie in het vlees lager wordt.
Of je dat wil Is een tweede. Alles draait om je eigen smaak natuurlijk.
Sander72 heeft ook pastrami gemaakt en volgens mij heeft hij niet ontzout en ook dat Is goed bevallen. Check zijn topic ook even.
 
Sander72 heeft ook pastrami gemaakt en volgens mij heeft hij niet ontzout en ook dat Is goed bevallen.

Klopt Rick. @Free_ltd behalve zou verlies je bij deze stap ook andere smaakmakers was mijn idee. Vandaar. Het geheel is echt wel hoog op smaak, maar dat was ook precies de bedoeling. Zeker koud als broodbeleg... machtig project!
 
Er zitten wel diverse toko's in Breda. Miss ook een optie?
Beetje laat, maar: Op het brabantplein zit een Marokkaan (Marrakech) en wat hij niet heeft, kan je bij Toko Toko halen.
 
Bedankt @Free_ltd dat je ff reageert. Was een genot om deze oude parel te lezen van @Ridevi71.
Heerlijk.

Snel maken, ik denk dat ik t eerst eens maak van rundernek, toevallig zag ik daar een receptje van voorbij komen in m'n nieuwe boek van Wateetons. Ik denk dat ik alles in huis haal en t in de koelkast moet hebben voordat de vrouw erachter komt dat het 14 dagen moet liggen :ROFLMAO:
 
Terug
Bovenaan Onderaan