BasBQ
Beef en Steak

Ook hier aan de PP

 
 

ThaReaper

Kooltjesharker
Berichten
158
Aangezien het gister weer heerlijk weer zou worden hadden Paul (Paddopaul) en ik besloten dat het een mooie dag zou zijn om weer de hele dag aan de Q te staan.
Paul stond 's morgens om 9 uur al aan de deur met zijn prachtige nieuwe OTP en deze hebben we meteen langs de offset opgesteld zodat ons dagje kon beginnen.

Een gezellige groepsfoto :D
20140928_104316.jpg


Aangezien Paul een Boston Butt van 3 kg mee had genomen en deze wel even nodig zou hebben hadden we al besloten dat we tussentijds wel wat te snacken moesten hebben, geweldig excuus dus om weer eens Jerk Chicken te maken.
De PP hebben we wederom volgens het wedstrijdrecept van Noskos gemaakt omdat dit de vorige keer enorm goed bevallen is.

Allereerst de vetkap ingesneden, daarna de Butt ge?njecteerd en in de rub gezet.

20140928_100826.jpg

20140928_101108.jpg

20140928_101524.jpg

20140928_101532.jpg


De Jerk marinade hebben we uit de losse pols gemaakt aangezien we geen verse pepers hadden (ik weet het schandalig :)) ) en de winkel zou pas over 3 uur open gaan.
De rest van de ingredi?nten hadden we gelukkig wel dus hebben we het zo opgelost :p
20140928_095547.jpg


We hebben 5 druppels Beast Killer geprobeerd, dit was nog te lief, dus wat doe je dan?
Een druppel chili extract er in! Dit is extract van 1,6 miljoen Scoville, dus net zo heet als een Carolina Reaper :D
20140928_095620.jpg


De kippendijen lekker laten marineren in dit goedje en vervolgens begonnen met de OTP en de smoker klaar te maken voor gebruik.

De OTP zou als eerste aan gaan zodat we deze meteen goed kunnen ontmaagden met de PP.
Hierin dus alles klaar gemaakt voor indirect garen met de minion methode.
20140928_104246.jpg


Een aantal Flammy's aangestoken in de starter en aan het begin geplaatst.
20140928_104525.jpg


Toen de dome mooi stabiel bleef rond de 110?C was het tijd voor het varkentje, deze heeft in de Whiskey en Pecan rook gelegen.
20140928_105612.jpg


Toen het tegen de middag aan liep begonnen de pitmasters toch wel een beetje honger te krijgen van die heerlijke geur dus hebben we de smoker flink opgestookt om de Jerk in te maken.
We hebben de convectieplaat bewust weg gelaten zodat de vlammen naar het vlees konden reiken.
20140928_125516.jpg


En na een half uurtje zag dat er zo uit en konden we snacken!
20140928_132832.jpg


Toen het varkentje 5 uur op de Q lag was te temperatuur mooi 73? dus was het tijd voor de glaze.
20140928_155517.jpg

20140928_155733.jpg


Nog eens 2 uurtjes later inpakken.
20140928_175638.jpg


Het varkentje vond het volgens mij wel lekker op de OTP, hij woog bijna een kilo meer als de procureur van 2 weken geleden, maar had maar een half uurtje langer nodig in totaal.
Na 9 uur in de zonnestudio en een klein uurtje afkoelen had ie een prachtig kleurtje :D
20140928_200938.jpg


Even met 2 vorken bewerken en de eindsaus erdoorheen mengen.
20140928_203410.jpg


Onze mening?
Mwoah! Niet normaal meer hoe sappig en mals het vlees was! Onder de vetkap viel het vlees letterlijk in je vingers uit elkaar, het zelfde gold voor het stuk waar de Money Muscle zit.
Wij waren er meteen over uit dat het voortaan Boston Butt wordt i.p.v. Procureur om PP te maken!

De Jerk had voor onze smaak wat meer kick mogen hebben maar was ook verbazingwekkend lekker weer, de volgende keer gaat hier gewoon wat meer extract in  >:)

Al met al weer een heerlijke dag!
Bedankt voor het kijken ;)
 
Dat zijn de mooie dagen!
 
Dat ziet er heerlijk uit. Heb je nog wat over de lunch straks?
 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Ja er was nog ruim de helft over na het avond eten dus Paul heeft nog een hoop mee kunnen nemen en wij hadden hier nog voldoende voor een heerlijk broodje opgewarmde PP  :D
 
Ik ben wel benieuwd of onder de vetkap voldoende smaak te vinden was (van die mooie rub die erop zat).

Het lijkt mij dat die vetkap het vlees afschermd van de rub zodat er alleen injectievloeistof smaak zit??

Gr. Erwin
 
eamesz zei:
Ik ben wel benieuwd of onder de vetkap voldoende smaak te vinden was (van die mooie rub die erop zat).

Het lijkt mij dat die vetkap het vlees afschermd van de rub zodat er alleen injectievloeistof smaak zit??

Gr. Erwin

Dit was gelukkig wel het geval, we hebben gezorgd dat de rub goed tussen de inkepingen in zat en dit heeft zijn werk netjes gedaan.
Waarschijnlijk zouden we meer smaak kunnen krijgen zonder de kap maar dit zal gok ik ook eerder voor droog vlees zorgen.
Wij hadden over de smaak in ieder geval niets te klagen, dit kan uiteraard bij een KCBS Judge anders zijn maar zover zijn/komen we nog niet ;)
 
Ziet er goed uit!!! Heerlijk!

Had zelf het vet er af gehaald, zodat je idd meer smaak krijgt. Werkt bij mij iig prima, maar heb het nooit geprobeerd met vet,... dus verschil kan ik niet aangeven. :)
 
Goed excuus dus om deze zeeeeeer binnenkort nog een keer te gaan maken  :D

Uiteraard moeten we daar niet te lang mee wachten anders zijn we de heerlijke smaak van deze alweer vergeten  :> :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan