Sja, daar liep ik dan een tijdje met het idee de grootste Bbq van NL te bouwen. Na wikken, wegen en onderzoeken wat nu de grootste was begonnen met zoektocht naar inspiratie. Websites van Klose, Gatorpits, pits by jj en ole south in mij opgezogen en een wishlist gemaakt. Belangrijk is dat hij naast groot vooral ook goed moest werken. Op de wishlist stonden onder andere:
- grote smoker met capaciteit voor 500 man
- rookkast die te scheiden is en te runnen op bbq guru's (i love sleep ;-)
- dubbelwandige rookkast ivm brandstofbesparing
- spit voor varkens
- grote klep voor grote items te smoken als zalmen en biggen
- twee gaspitten (voor soep of whatever)
- wasbak voor de afwas
- grote opslagbakken
- bakplaat
Toen ben ik met bovenstaande wensenlijstje gaan tekenen en heb deze 3D tekening gemaakt:
De bouwer is met bovenstaande aan de slag gegaan en na 6 maanden van tekenen, rekenen, bouwen, bijschaven en problemen oplossen is hij af. De grootte zorgde tijdens de bouw al voor aardig wat uitdagingen, het gewicht speelt met name parten als je dingen verplaatsbaar maakt. Maargoed, de foto's:
De smoker full frontal
achter de bus
Op de vuurbox, rookkast en nose grill heb ik 2 custom mounts voor de pit vipers van Bbq guru
Bovenop de vuurbox zitten 4 Rvs bakplaten voor bakken en saus opwarmen. Vier kleintjes ipv 1 grote ivm kromtrekken
Gaspitten op de neus
Op meerdere plaatsen zitten holle schroeven voor kabeldoorvoer bedoeld voor de guru's en igrill
De achterkant biedt plaats aan twee grote opslagbakken en een wasbak.
Op de nosegrill zit een zware motor voor varkentjes e.d.
Er kan ook gegrild worden
De mainsmoker bestaat uit 3 rekken waarvan ik er twee ook tegelijk uit kan trekken
Een trotse eigenaar ;-)
Eerste zalm van de smoker
En het eerste buffet
- grote smoker met capaciteit voor 500 man
- rookkast die te scheiden is en te runnen op bbq guru's (i love sleep ;-)
- dubbelwandige rookkast ivm brandstofbesparing
- spit voor varkens
- grote klep voor grote items te smoken als zalmen en biggen
- twee gaspitten (voor soep of whatever)
- wasbak voor de afwas
- grote opslagbakken
- bakplaat
Toen ben ik met bovenstaande wensenlijstje gaan tekenen en heb deze 3D tekening gemaakt:

De bouwer is met bovenstaande aan de slag gegaan en na 6 maanden van tekenen, rekenen, bouwen, bijschaven en problemen oplossen is hij af. De grootte zorgde tijdens de bouw al voor aardig wat uitdagingen, het gewicht speelt met name parten als je dingen verplaatsbaar maakt. Maargoed, de foto's:
De smoker full frontal

achter de bus

Op de vuurbox, rookkast en nose grill heb ik 2 custom mounts voor de pit vipers van Bbq guru

Bovenop de vuurbox zitten 4 Rvs bakplaten voor bakken en saus opwarmen. Vier kleintjes ipv 1 grote ivm kromtrekken

Gaspitten op de neus

Op meerdere plaatsen zitten holle schroeven voor kabeldoorvoer bedoeld voor de guru's en igrill

De achterkant biedt plaats aan twee grote opslagbakken en een wasbak.

Op de nosegrill zit een zware motor voor varkentjes e.d.

Er kan ook gegrild worden

De mainsmoker bestaat uit 3 rekken waarvan ik er twee ook tegelijk uit kan trekken

Een trotse eigenaar ;-)

Eerste zalm van de smoker

En het eerste buffet