Beef en Steak

Onlyfire firebox voor weber kettle 57 review

Cédric12345

Vuurmaker
Om de grillplaat van mijn weber kettle 57 volledig te kunnen gebruiken om indirect te bakken, heb ik de firebox van Onlyfire gekocht op Amazon. Link onderaan.
Vermits sommige reviews aangaven dat de kettle makkelijk kon omvallen doordat de firebox extra gewicht bovenaan gaf, heb ik onderaan een betondal gelegd op het metalen rooster tussen de poten.
Na eenvoudige installatie, heb ik de bbq aangestoken met de minion methode om hier ribbekes op te maken. Zoals je kan zien op de foto heb ik ook gebruik gemaakt van de ikea houder om meer ribben te kunnen bakken.
Hoewel er veel wind stond, kon ik met mijn nieuw accessoire de temperatuur zeer constant houden. Met de weber kolen zoals op de foto heb ik de temperatuur constant op 130 kunnen houden voor minstens 4u.
Ondertussen begon het ook nog eens te regenen, en met het gehaast om niet te lang in de regen te moeten staan, ben ik de foto van het eindresultaat vergeten. Maar de ribben zelf waren top 😁
Conclusie: als je indirect wil bakken op de weber, is dit een top accessoire. Ik ben echt tevreden en raad het zeker aan.
Enige minpuntje is de verlenging van de houders voor de grillplaat, deze blijven niet zo goed zitten.
Maar voor de rest is het product zeer goed.
Link: Onlyfire Grillset met geïsoleerde keramische platen en grillrooster van roestvrij staal, barbecue-accessoires voor Weber BBQ 55,9 cm https://amzn.eu/d/6FG0f6T

1000016064.jpg

1000016065.jpg

1000016069.jpg

1000016070.jpg

Lijkt me een mooie uitbreiding voor de Weber 57.
En niet al te duur.

Lijkt me een mooie aanvulling voor als je een Weber/Napoleon bbq hebt.

Hoe heb je deze besteld? Want de link is naar Amazon.be, maar die bezorgen niet in Nederland. 89 euro is een nette prijs, maar wanneer je dit op Amazon.nl wel bestellen kost die 129 euro. Dat vind ik weer iets teveel en het slaat ook nergens op.

Ja dat is inderdaad een groot verschil. Ik heb deze op Amazon be besteld. Ik ben namelijk een Belg die dit Nederlandse forum heeft geïnfiltreerd 😅

@Wes007
Dat verwonderd mij, heb je een account aangemaakt op amazon.com.be?
Ik kan zowel op de Belgische, Nederlandse, Duitse en Amerikaanse bestellen, maar wel telkens met het overeenstemmende account.

Gave toevoeging op de Weber ketle! Maakt de ketle Joe behoorlijk overbodig lijkt het.
Tof ding!

@Wes007
Dat verwonderd mij, heb je een account aangemaakt op amazon.com.be?
Ik kan zowel op de Belgische, Nederlandse, Duitse en Amerikaanse bestellen, maar wel telkens met het overeenstemmende account.

Kan jij deze wel bestellen dan? De Belgische had ik hiervoor niet eerder geprobeerd, maar Amazon.de gaat prima. Misschien verschilt het per verkoper. Ik heb 1 account en met dat account kan ik in de app switchen naar verschillende landen. Heb jij per land een aparte account?

Screenshot_20240812_195758.jpg

Laatst bewerkt:
@Wes007
Ja ik kan die bestellen, want ben Belg. Ik vind het wel raar dat jij op amazon.com.be niet kan bestellen.
En ja heb een apart account per land.

@Wes007
Ja ik kan die bestellen, want ben Belg. Ik vind het wel raar dat jij op amazon.com.be niet kan bestellen.
En ja heb een apart account per land.
Maar kun je het item ook laten bezorgen in Nederland? Want als je Belg bent met een bezorgadres in België is het logisch dat dat kan. Ik heb 1 account en dan switch ik daarmee tussen verschillende landen.

Zie hieronder. Het kan dus niet :(

Screenshot_20240813_192411.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb maar een mailtje naar onlyfire zelf gestuurd, waarom het prijsverschil tussen België en Nederland zo groot is. Ze gaan ernaar kijken en komen erop terug.

Ik heb m trouwens wel besteld in Duitsland. Daar had je 20% korting en was die 88 euro. Wat een verschil. Absoluut een aanrader. Temperatuur blijft echt mega stabiel en het brandstof verbruik is een stuk lager. Ik gebruik nu gewoon houtskool ipv briketten. Ook dat werkt super

Ik heb hem inmiddels ook en vind hem de 130 euro zéker wel waard, vooral omdat de temp zeer stabiel blijft. Vwb de klemmetjes, die zitten bij mij prima stabiel. Ben vooralsnog alleen benieuwd of er nadelen zijn nu het rooster een stuk hoger ligt. (Ribs staand in rek, grote hompen vlees) maar zéker blij mee.

Terug
Bovenaan Onderaan