BasBQ
Beef en Steak

Onlyfire firebox voor weber kettle 57 review

Cédric12345

Tondelzoeker
Berichten
5
Om de grillplaat van mijn weber kettle 57 volledig te kunnen gebruiken om indirect te bakken, heb ik de firebox van Onlyfire gekocht op Amazon. Link onderaan.
Vermits sommige reviews aangaven dat de kettle makkelijk kon omvallen doordat de firebox extra gewicht bovenaan gaf, heb ik onderaan een betondal gelegd op het metalen rooster tussen de poten.
Na eenvoudige installatie, heb ik de bbq aangestoken met de minion methode om hier ribbekes op te maken. Zoals je kan zien op de foto heb ik ook gebruik gemaakt van de ikea houder om meer ribben te kunnen bakken.
Hoewel er veel wind stond, kon ik met mijn nieuw accessoire de temperatuur zeer constant houden. Met de weber kolen zoals op de foto heb ik de temperatuur constant op 130 kunnen houden voor minstens 4u.
Ondertussen begon het ook nog eens te regenen, en met het gehaast om niet te lang in de regen te moeten staan, ben ik de foto van het eindresultaat vergeten. Maar de ribben zelf waren top 😁
Conclusie: als je indirect wil bakken op de weber, is dit een top accessoire. Ik ben echt tevreden en raad het zeker aan.
Enige minpuntje is de verlenging van de houders voor de grillplaat, deze blijven niet zo goed zitten.
Maar voor de rest is het product zeer goed.
Link: Onlyfire Grillset met geïsoleerde keramische platen en grillrooster van roestvrij staal, barbecue-accessoires voor Weber BBQ 55,9 cm https://amzn.eu/d/6FG0f6T

1000016064.jpg


1000016065.jpg


1000016069.jpg


1000016070.jpg
 
Lijkt me een mooie uitbreiding voor de Weber 57.
En niet al te duur.
 
Lijkt me een mooie aanvulling voor als je een Weber/Napoleon bbq hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan