BasBQ
Beef en Steak

Online bestelde levering deels ontdooid

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis010

Tondelzoeker
Berichten
11
Hoi,

ik heb zojuist een bestelling binnen gekregen. Spareribs en burgers. Dit bleek deels ontdooid te zijn. de bedoeling was dat ik het grootste gedeelte wilde invriezen. Ik neem aan dat dit niet meer kan met deels ontdooide producten. Deels ontdooid bedoel ik mee... 1cm zijkant sparerib ontdooid. de rest nog wel oke.. De burgers zijn nog licht bevroren... ik kan er simpel met mn vinger indrukken dus het is al wel zacht. 120euro aan vlees. pffff Ik heb nog nooit vlees online besteld, dit was mijn eerste keer... Ik schrok al een beetje toen ik de koerier zag met dit deze temperaturen... een gewone bestelbusje.. geen koelauto ofzo.... Is dat normaal dat online slagers leveren in een niet koelauto? De webshop is een grote webshop die goede reviews krijgt.. Ik heb daar ook de Noskos kruiden besteld die ze verkopen.

IMG-20200811-WA0017.jpg


IMG-20200811-WA0014.jpg

IMG-20200811-WA0016.jpg

IMG-20200811-WA0016.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er helemaal geen ervaring mee en blijf het wat raar vinden. Als ik zulke shops op zoek, komen deze verhalen meermaals voor. Alhoewel het lijkt dat de meesten toch wel goed geleverd krijgen.

Denk dat je het beste bij de shop zelf aanklopt, want van vele shops lees ik ook goede reviews van hoe ze het oplossen.
 
Ik heb er helemaal geen ervaring mee en blijf het wat raar vinden. Als ik zulke shops op zoek, komen deze verhalen meermaals voor. Alhoewel het lijkt dat de meesten toch wel goed geleverd krijgen.

Denk dat je het beste bij de shop zelf aanklopt, want van vele shops lees ik ook goede reviews van hoe ze het oplossen.
Ja uiteraard neem ik contact op met de webshop en ik ga er wel een beetje van uit dat ze met een gepaste oplossing komen. ik had diverse reviews bekeken over de webshop en die waren erg goed. Dus ik vraag me af of ik een uitzondering/pech geval ben.. Dat kan gebeuren. En wat ik me afvraag of het normaal is dat zoiets niet met een koelwagen wordt geleverd in dit soort temperaturen. Ik heb namelijk 0 ervaring hiermee..
 
Geen ervaring mee maar weet wel dat er shops zijn die zelfs gewoon met de post leveren, is dan met koeltas en met koelelementen in. Als je dan regelmatig besteld kan je die koelelementen opnieuw inleveren en krijg je daar uw geld van terug.
 
Jeetje wat vervelend dat het verkeerd is gelopen bij je bestelling.
zelf al vele malen besteld bij Beef en Steak entot nu toe alles keurig bevroren thuis gekregen.
Maar resultaten behaald in het verleden bieden geen enkele garantie voor de toekomst.
Denk dat je met een mailtje en foto’s naar de leverancier het zeker correct wordt opgelost.
 
Das balen. Ik denk dat je gewoon pech heb. Die keren dat ik online bestelde altijd perfect geleverd. Bij diverse leveranciers.
Wat Frits zegt, ff contact opnemen.
Succes
 
Denk dat de beste les die je hier uit kunt halen de volgende is:
Zoek een hele goede lokale slager, wordt verliefd op hem en laat hem nooit meer los! (wellicht niet letterlijk doen, hij heeft scherpe messen)

Heb hier de luxe van een nog zelf slachtende slager (rund)! Dus ook al wil je een andere cut, kan hij dat gewoon doen voor je.
Varkens zitten wat regels extra aan, dus die doen ze met een groepje slagers om beurten slachten en dan als halfjes 'thuis' uitbenen.
En dan mijn islamitische slager voor lam, de polier voor gevogelte en heb ook mijn adresjes voor vis wel.

Een goed weekend bestaat soms uit een 3 stopper, maar dan heb je wel de producten die je wilt, precies zoals je ze wilt (y)
 
Leuk als je zo een slager hebt. Ik heb enkel de boer met Belgisch Witblauw die doet wat ik wil. Spareribs natuur heb ik zelfs nog niet gevonden tenzij ik ze bestel bij Beenhouwerij Renmans (keten) en ga afhalen. Voor de rest zijn ze altijd voorgegaard of gemarineerd.

Andere stukjes zoals Angus kan ik nog wel een dorp verder bij de beenhouwer halen.

Maar ik heb zo een zin om altijd te koken op dat ding, maar de moed en tijd ontbreekt me om telkens overal achter te gaan :( Rund is geen probleem en bestel ik ineens 9 of 10 kg en steek ik in de vriezer, maar dat zijn dan ook vaak grote stukken die je niet voor 2 volwassenen eruit haalt.
 
Je hebt de slager wel gevraagd om ongemarineerde spareribs? ;) Dat het niet in de toonbank ligt, wil niet zeggen dat hij je niet kan helpen... Vaak vinden slagers het juist prachtig om te horen wat je plannen zijn.

Weet nog dat ik 10 jaar geleden om bavette vroeg, toen nog een onbekende naam bij de meeste slagers. Hij is het gaan uitzoeken, welk stuk en welke cut ik wilde hebben en waarom! Hij had wel een weber, maar ook het hele kamado verhaal was nieuw voor hem. Inmiddels heeft hij er naast zijn gas bbqs een paar in de verhuur ;) En daarom werkt langs gaan als het rustig is, over vlees praten, goed met de slagers! Die weten ook niet alles ;) Dan is het net als hier, je leert van elkaar! En uiteindelijk worden we er allemaal beter van.
 
Je hebt de slager wel gevraagd om ongemarineerde spareribs? ;) Dat het niet in de toonbank ligt, wil niet zeggen dat hij je niet kan helpen... Vaak vinden slagers het juist prachtig om te horen wat je plannen zijn.

Weet nog dat ik 10 jaar geleden om bavette vroeg, toen nog een onbekende naam bij de meeste slagers. Hij is het gaan uitzoeken, welk stuk en welke cut ik wilde hebben en waarom! Hij had wel een weber, maar ook het hele kamado verhaal was nieuw voor hem. Inmiddels heeft hij er naast zijn gas bbqs een paar in de verhuur ;) En daarom werkt langs gaan als het rustig is, over vlees praten, goed met de slagers! Die weten ook niet alles ;) Dan is het net als hier, je leert van elkaar! En uiteindelijk worden we er allemaal beter van.

Klinkt een beetje zoals de boer waar ik mijn vlees koop. Als ik mijn bestelling mail, dan ben ik er zeker van dat hij eerst alles gaat opzoeken en mij belt voor nog wat details :D Hij zei zelf dat hij het leuk vindt om hier wat meer over te leren, want zijn normale klanten willen enkel de gekende stukjes die hij dan ook zo op zijn website heeft staan. Ik ben zowat proefpersoon omdat het witblauw is, maar mag toch wel betalen :ROFLMAO:

Ik ben nog maar een paar weken bezig en ben nog niet bij de beenhouwer zelf geraakt. In België loopt ook alles wat moeizamer met die Covid19 toestanden. Wij kopen steeds vlees in de supermarkt en ik ga nooit bij een beenhouwer. Iets dat ik nu wel wat meer ga doen.
 
Ik denk vooral dat de buitentemperatuur van 35graden en geen koelwagen een beetje 2mutch is geweest. Als het 25gr was geweest dan had het denk ik beter bij mij aangekomen.. Ik heb ondertussen al contact gehad en het klopt inderdaad dat er geen koelwagens of geisolleerde autos worden gebruikt.. Dus in de toekomst een bestelling plaatsen als de temperatuur +30 is sla ik even over... Daaronder ga ik er zeker nog wel wat bestellen. Ik moet het vlees nog gebruiken maar het ziet er sws goed uit.

Ik heb ook mail contact gehad en een passende compensatie gehad. Al met al.. tevreden maar ik kijk wel uit met zeer warme temperaturen buiten en online vlees bestellen. Dit geld dan ook voor mij bij elke online slager webshop. Onder de 30gr prima.. daarboven. NoGo.
 
Ik ben nog maar een paar weken bezig en ben nog niet bij de beenhouwer zelf geraakt. In België loopt ook alles wat moeizamer met die Covid19 toestanden. Wij kopen steeds vlees in de supermarkt en ik ga nooit bij een beenhouwer. Iets dat ik nu wel wat meer ga doen.

Van waar ben je ergens? indien noord-antwerpen, kan ik je nog een leuk adresje geven :).
 
Van waar ben je ergens? indien noord-antwerpen, kan ik je nog een leuk adresje geven :).
Dat mag je aan mij ook wel geven ;), de slager waar ik vroeger ging is er mee gestopt. Sindsdien opzoek naar een alternatief maar nog niet gevonden. Toppunt was een slager die de door mij bestelde picanha mooi van het vet had ontdaan :cautious:
 
Dat mag je aan mij ook wel geven ;), de slager waar ik vroeger ging is er mee gestopt. Sindsdien opzoek naar een alternatief maar nog niet gevonden. Toppunt was een slager die de door mij bestelde picanha mooi van het vet had ontdaan :cautious:
Zie PB
 
Tsja met deze temperaturen, maar een ongekoelde wagen met dit weer.:unsure:
Ik verplaats deze naar de rookkamer, daar komt hij beter tot zijn recht, TT&T is niet voor vragen maar advies geven.
 
Ik bestel met enige regelmaat bij bbquality, ook dik tevreden over. Geen problemen met ontdooit vlees gehad. Wordt geleverd in tempex bakken met koelelementen. Wél moet ik zeggen dat ik al meerdere producten heb ontvangen waarvan het vacuum gebroken was door een klein gaatje. Niet direct een probleem maar ik vind het niet zo netjes. De verpakkingen zijn van mindere kwaliteit (dikte) dan degene die ik thuis gebruik
 
Ik bestel met enige regelmaat bij bbquality, ook dik tevreden over. Geen problemen met ontdooit vlees gehad. Wordt geleverd in tempex bakken met koelelementen. Wél moet ik zeggen dat ik al meerdere producten heb ontvangen waarvan het vacuum gebroken was door een klein gaatje. Niet direct een probleem maar ik vind het niet zo netjes. De verpakkingen zijn van mindere kwaliteit (dikte) dan degene die ik thuis gebruik
Toevallig producten met bot erin?
Want dat is lastig te voorkomen ook niet met dikkere vacuümzakken
 
Ook spareribs, maar ook met gehakt, kipfilet etc. Ik weet niet hoe dat kan gebeuren maar ik vind dat wel een beetje slordig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan