BasBQ
Beef en Steak

onderste rooster wsm

 
 

miep

Pitmaster
Berichten
805
Beste allemaal,

als ik mijn wsm gebruik denk ik altijd hoe benut je het onderste rooster?
als je ook het bovenste in gebruik hebt kan je daar toch slecht bij?
Den aan moppen, inpakken, dan het lekken van het bovenste rooster
misschien zie ik wat over het hoofd, maar hoe werkt dat nou eigelijk 2 roosters tegelijk gebruiken?
 
Je kan je 2 roosters vol leggen met ribs bijv.
Of op het bovenste en onderste rooster 2 x 2 procureurs leggen.

of onderop de MOINK balls en bovenop de ribs enz enz.

de onderste is dan soms wat lastig bij komen, maar daar mot je dan van te voren even over nadenken wat je op welk rooster legt
 
Maar als je de MOINK balls wil moppen moet je wel gaan sjouwen met het bovenste rooster ;)
onder zal ook wel warmer zijn toch?
 
Ik doe meestal PP op het onderrooster, met een laagje alufolie erover heen tegen het druppen van de bovenlaag. Boven dan ribs of andere zaken. Als ik een enkele gerecht maak dan haal ik het onderrooster eruit. dit is bij mij in 80% van de gevallen. Heb meestal 2 Q's in gebruik nml
 
Miep, ik gebruik bij het PP maken vaak twee roosters, en daar kan ik heel eenvoudig over zijn, het is een gedoe :(

Wel probeer ik alles bij de hand te hebben zodat ik het bovenrooster zo kort mogelijk op tafel heb liggen, maar makkelijk is anders.
 
Nou Frits, daar was ik dus al bang voor maar ik dacht het hier toch maar even te vragen ;)
jullie qen wat langer en misschien was er een methode voor...
verder is de wsm een goed ding wasr ik geen spijt van heb
 
toch niet?  ;)
 
Ook 2 mooie procureurs om PP te maken gaat prima op 2 roosters Miep.
Ik twijfelde zojuist toevallig of ik dat zou doen dit weekend, maar in ieder geval ligt er vooralsnog 1 op de WSM.
 
Pannetje met bonen eronder, lekt mooi het vet en zo van je PP in... yummie!
 
noskos zei:
Pannetje met bonen eronder, lekt mooi het vet en zo van je PP in... yummie!
Goede tip Dennis!
 
Terug
Bovenaan Onderaan